ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מאורע היסטורי

אנשי דת מוסלמים מבקרים במחנה ההשמדה אושוויץ • צפו בתיעוד

איש הדת הסעודי, מוחמד אל-עיסא, מבקר היום (רביעי) יחד עם אנשי דת מוסלמים במחנה ההשמדה אושוויץ לרגל יום השואה הבינלאומי ו-75 שנה לשחרור המחנה מידי הנאצים • מדובר במאורע חשוב בו אנשי דת ומובילי דעה מוסלמיים מכירים בפומבי בזוועות שבוצעו נגד העם היהודי

אנשי דת מוסלמים מבקרים במחנה ההשמדה אושוויץ • צפו בתיעוד
המוסלמים במחנה ההשמדה צילום: צילום מסך

איש הדת הסעודי, מוחמד אל-עיסא, הוא מזכ"ל "ליגת העולם האסלאמי" והוא הגיע למחנה אושוויץ כחלק מאירועי יום השואה הבינ"ל ו-75 שנה לשחרור המחנה. הוא צפוי לשאת תפילה לזכר הנספים. ומתלווה אליו נשיא הוועד היהודי האמריקני. יחד עמו הגיעו אנשי דת מוסלמיים נוספים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מדובר במהלך בין דתי חשוב, מאחר ו‏מדובר בהמשך המגמה בסעודיה - התנגדות מוחלטת להכחשת השואה ולכל אקט של אנטישמיות. מגמה שהחל אותו עיסא לפני שנתיים, עת שלח את האיגרת למוזיאון השואה בוושינגטון שבה הביע הזדהות עם הקורבנות והבהיר: "האסלאם האמיתי לא יכול לקבל פשעים כאלה". בהמשך הוא גם ביקר שם, במוזיאון השואה בוושינגטון. כך דווח רועי קייס מדסק הערבים של 'כאן 11'.

עוד דיווחנו ב'בחדרי חרדים', כי גם איש הדת הלבנוני, מוחמד עלי אל-חוסייני, משתתף אף הוא ‏בביקור באושוויץ אותה מארגנת 'אגודת העולם המוסלמי', והוא כתב בעברית וערבית בחשבון הטוויטר שלו, כי "הביקור יכלול ביקור במחנה הריכוז אושוויץ כביטוי של גינוי איסלאמי לפשעי הנאצים בשואה, אלה פשעים נגד האנושות. אנו מסרבים לקבל כל סוג של דיכוי דתי אם זה היה בעבר או בעתיד".

חכם הדת מוחמד עלי אלחוסיני, המזכיר הכללי של המועצה האסלאמית הערבית בלבנון אמר: "אנו עורכים ביקור בפולין במסגרת ביקור של משלחת מאגודת העולם המוסלמי שם ניפגש עם נציגים של הנצרות, האיסלאם והיהדות ובכירים של הממשל ושל האיחוד האירופי. הביקור יכלול ביקור במחנה הריכוז אושוויץ כביטוי של גינוי איסלאמי לפשעי הנאצים בשואה, מדובר בפשעים נגד האנושות. אנו מסרבים לקבל כל סוג של דיכוי דתי אם זה היה בעבר או בעתיד".

המשלחת תבקר גם במסגד בליווי המופתי הגדול מפולין, ואז תגיע לאחר הזמנה לסעודת השבת בראשות הרב דוד רוזן עם משלחת AJC בארמון המלכותי, ובנוכחות הרב הראשי בפולין, וארכיבישופים של פולין, והמופתי וראשי המועצה המשותפת הקתולית ונשיא הפרלמנט האירופי.

מוסלמים אושוויץ מחנה השמדה פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד