ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
נהג בשפלות ומעל בתפקידו

סוהר התעלל באסיר ונשלח ל-12 שנות מאסר

עונש כבד נגזר על סוהר בכלא לאסירים ביטחוניים, לאחר שהורשע בעבירות חמורות שביצע באחד האסירים | התובעת דרשה עונש בין 9 ל-14 שנות מאסר | "נהג בשפלות, מעל בתפקידו ובחובותיו הבסיסיים כאיש חוק... כדי להחזיר אמון הציבור במערכת יש להטיל ענישה מכבידה שתעביר את המסר", כך צוין בגזר הדין

סוהר התעלל באסיר ונשלח ל-12 שנות מאסר
אסירים בכלא. אילוסטרציה צילום: Hassan Jedi/Flash90

סוהר בכלא שקמה באשקלון, נשלח לרצות מאסר ממושך בכלא, לאחר שהורשע בעבירות חמורות שביצע באסיר ביטחוני.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום עונש של 12 שנות מאסר בפועל על סוהר באגף בטחוני, מאיר צגאי, אשר הורשע בביצוע עבירות חמורות בעצור שהוחזק באגף. הנאשם, מאיר צגאי בן 58, שימש סוהר באגף עצורים בטחוניים בכלא שקמה באשקלון.

לאחר ניהול הוכחות, הורשע בבית המשפט על שורה של עבירות חמורות שביצע כלפי אסיר שהוחזק בדצמבר 2017 באגף, תוך שימוש לרעה בסמכויותיו כסוהר.

עו"ד אליזבט ברנר אברהם מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) ביקשה בשלב הטיעונים לעונש, להטיל על הנאשם עונש שינוע בין 9 ל-14 שנות מאסר, זאת בין היתר מאחר והנאשם לא נטל אחריות על כך שניצל באופן ציני וקר את מעמדו כסוהר באגף בטחוני, כשהוא פוגע במתלונן העצור ומבצע בו מעשים חמורים, קשים ומשפילים.

"חברה נבחנת ביכולתה למצות את הדין עם העבריינים אבל גם ביכולתה להגן עליהם בעת שהם במשמורתה", טענה עו"ד ברנר-אברהם. "על הגנה זו מופקדת כל שרשרת הפיקוד של שב"ס, וכדי להחזיר לחברה ואזרחיה את האמון במערכת, כשחברה כוללת גם את האסירים ועצורים, יש מקום מעבר לשיקול הגמול ליצור הרתעה בדרך של ענישה משמעותית ומחמירה".

בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשם עונש של 12 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי למתלונן בסך של 150,000 ש"ח.

בגזר הדין צוין, כי "הנאשם, הנושא בתפקיד ציבורי בעל חשיבות רבה - סוהר באחד ממתקני הכליאה הרגישים בארץ, ומי שמצווה בהנחלת ערכי מוסר וציות להוראות החוק, נהג בשפלות, מעל בתפקידו ובחובותיו הבסיסיים כאיש חוק... כדי להחזיר אמון הציבור במערכת יש להטיל ענישה מכבידה שתעביר את המסר לפיו המדינה, ומערכת המשפט כזרוע של המדינה, לא ינקטו ביחס סלחני כלפי מי שביצע עבירות כה מזעזעות תוך ניצול המעמד כסוהר".

עו"ד ימימה אברמוביץ', המייצגת את המתלונן הגיבה לגזר הדין ואמרה "כפי שציין בית המשפט המחוזי, המדובר המעשים מזעזעים, קשים אכזריים ומכוערים ומשכך גזר עליו מאסר ממושך כפי שהתבקש תוך התחשבות במתלונן. על אף שמדובר באירוע חריג, אסור שיקרה במדינה מתוקנת והאחריות בעניין זה מתגלגלת לפתחה".

עבירות חמורות אסיר בטחוני סוהר עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד