י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מחקרים מצאו את הגיל בו אנחנו הכי פחות מאושרים בחיים

הסיבות לירידה במדדי האושר תלויה במספר גורמים, חלקם פיזיולוגים לחלוטין. למשל, הצטמקות המוח מתחילה גם בשנות השלושים והארבעים והיא מאיצה בשנות ה-60 שלנו. אבל יש גם גיל בו האושר חוזר לעלות

מחקרים מצאו את הגיל בו אנחנו הכי פחות מאושרים בחיים
צללית אדם צילום: pixabay

משבר גיל הארבעים הוא מושג ידוע ואף מביא איתו פתח לבדיחות רבות. אלא שהנתונים מוכיחים כי מדד האושר הוא עניין אמיתי, ואפילו פיזיולוגי. יש גם נתונים אופטימיים – ככל שהגיל עולה.

על פי מחקר כלכלי חדש, גיל 47.2 הוא הגיל האומלל ביותר במדינות המערביות. או אז, לא משנה מה מצבם הכללי, אנשים מרגישים הכי פחות מרוצים מהחיים.

פרופסור דיוויד בלנשפלואר ממכללת דארמות', אחד מקובעי המדיניות לשעבר בבנק אנגליה, הוביל מחקר בו נבדקו נתונים מ- 132 מדינות כדי לקשר בין רווחה לגיל. הפרופסור הגיע למסקנה כי ישנה עקומת אושר בצורת U שמתאימה לתקופות החיים השונות.

"ישנן עדויות גוברות מרחבי העולם לפיהן מבוגרים בגילאים האלה נאבקים, במיוחד אם הם בעלי רמות השכלה נמוכות", כתב בלנשפלואר.

הסיבות לירידה במדדי האושר תלויה במספר גורמים, חלקם פיזיולוגים לחלוטין. למשל, הצטמקות המוח מתחילה גם בשנות השלושים והארבעים, והיא מאיצה בשנות ה-60 שלנו.

אך צריכים לזכור שמכיוון שמדובר באות U, מדד האושר גם עולה. אז אם סביב גיל 30 יורד מדד האושר, צונח לחלוטין סביב 40-50, בהמשך הוא מתחיל לטפס חזרה, וסביב גיל 70 הוא מטפס למקומות בהם היה קודם רק בגילאי 20, כך שאל תתייאשו מהר מדי, יש תקווה.

מחקרים אושר אושר ושמחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד