י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"יהיה לך סיעתא דשמיא"

פרסום ראשון: שר התורה בירך על פתיחת רשת הגנים העירונית

פתח תקווה סוערת בשבועות האחרונים - סביב כוונת העירייה להקים רשת גנים עירונית לציבור החרדי • מכתב ההבהרה של ראש העיר • וגם, מי נאבק בפתיחת הרשת, ומי הפרזנטור החדש של הרשת הקיימת • כך או כך, שר התורה נתן את ברכתו למהלך • כל הפרטים בפרסום ראשון

פרסום ראשון: שר התורה בירך על פתיחת רשת הגנים העירונית
הגר"י רוזנבאום במעונו של הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

אחרי שנים של מונופול מצד רשת הגנים החרדית העסקית ששלטה על שוק גני הילדים החרדים בפתח תקווה, נגדה נערמו בעירייה תלונות רבות על מצב הגנים ושיבוץ הילדים בגנים, ר"ע פתח תקווה מציע בשורה של ממש לתושבי העיר החרדיים: הקמת גנים עירוניים חרדיים, בברכתם ובעידודם של גדולי ישראל.

גורמים פוליטיים בעיר, יחד עם גורמים ברשת הגנים, ניסו תחילה לפזר שמועות נגד הגנים העירוניים, והדביקו להם את הכינוי "ממ"ח", אותו אסרו גדולי ישראל, אך מכתב הבהרה נחרץ של ראש העיר, כמו גם ברכתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, לגאון רבי יקותיאל רוזנבוים שלקח על עצמו את הפיקוח הרוחני על הרשת העירונית, פיזרו את הערפל ואת חששות התושבים.

כל הפרטים בפרסום ראשון

מאז יומו הראשון של גרינברג בתפקיד, קיבלו ראש העיר והצוות שמינה לייעול התחום החינוכי בעיר - מאות.. תלונות מהורים חרדים על מצבם הירוד של גני הילדים העסקיים בעיר, על הזנחה של ממש בגנים, ועל שיבוץ הילדים שנעשה באופן שאינו מתחשב באזורי המגורים של ההורים.

לפני מספר חודשים מינה ראש העיר צוות מיוחד בראשותו של יועצו לעניני חינוך ערן חג'ג', שירכז את התלונות, וינסה כצעד ראשון - לעמוד מול הרשת העסקית ולהביא לשיפור המצב בגני הילדים. גורם בעירייה אמר ל'בחדרי חרדים', כי המגעים לא הבשילו לכדי שיפור אמיתי, ומול זרם התלונות הבלתי פוסק, הוחלט להקים רשת גנים עירונית.

למרבה ההפתעה, חלק מהתלונות הגיעו גם כן מהצוות המקצועי של הגנים, שהתלוננו בין השאר על גובה השכר הנמוך משמעותית מהשכר המקובל בשוק, וכן על מצבו התברואתי של האוכל המוגש לילדי הצהרונים, ועוד.

החששות והפיתרונות

לאחר ההחלטה, העלו גורמים חינוכיים ורבניים בעיר מספר חששות מהסתמכות מוחלטת על העירייה. הם חששו מהתערבות בתכני החינוך, והעלו גם את השאלה מי תהיה הסמכות הרוחנית והניהולית שתחליט על קבלת הילדים, כמו גם את בחירת צוות הגננות והסייעות בכל הגנים.

רבנים ואנשי חינוך שעסקו בנושא מול הצוות המקצועי בעירייה, דרשו להפקיד את כל התחומים הללו בידי הגאון רבי יקותיאל רוזנבאום, שנחשב למקובל ואהוד בקרב כל הקהילות בעיר.

ראש העיר שמע את החששות והדרישות, ולשמחתם של הרבנים, הוא הסכים לכולם והפקיד בידם מכתב שמתפרסם כאן לראשונה, בו הוא מצהיר כי העירייה פועלת אך ורק ממקום של ייעול ושיפור של גני הילדים לציבור החרדי. וכי הגר"י רוזנבאום יופקד על כל מערך ההחלטות ברשת העירונית החדשה.

מכתב ההבהרה של ראש העיר

בשיחה עם יועץ לעניני חינוך לראש העיר פתח תקווה, ערן חג'ג', הוא אמר ל'בחדרי חרדים': "כנציגו של ראש העיר שמסתובב בשנה האחרונה בכל הגנים בפתח תקווה, ורואה את ההבדל בין גנים בתחזוקה של הרשות העירונית, לבין גנים של העמותות השונות, אני רואה את הפער העצום בין מצב הגנים. ההורים מרגישים את זה ומתלוננים בלי סוף. ומפה הגיע הצורך לתת לילדי המגזר החרדי - שיקר לנו ככל ילדי המגזרים בעיר, את המקסימום האפשרי - תוך שמירה מקסימלית על המסגרת החינוכית של הציבור החרדי. המטרה שלנו לתת את המסגרת הטובה ביותר לתושבי העיר מבלי לגעת בתכנים הפדוגגיים שהיו עד היום.

בשיחה עם הגורמים המקצועיים בעירייה, עולה כי שכר הגננות המינימלי יעמוד על שכר כמעט כפול משכרם של הגננות ברשתות הגנים הפרטיות, וכי השירות והאוכל יהיה ללא פרופורציה למצב הנוכחי בגנים. "מעבר לכך", הם אומרים, "השירות להורי הילדים יהיה מקצועי וזמין לאין ערוך מהמצב היום. ולשם דוגמה, הם אומרים, תבדקו מה קורה היום בגנים כשסייעת אחת לא מרגישה טוב חלילה או חסרה בגלל סיבה כזו או אחרת. אנחנו בונים בנק עצום של סייעות וגננות חרדיות, באופן כזה, שלא יהיה מצב שכשאחת מהם חסרה, אין סייע. או גננת". סיכמו.

הממ"ח - והפוליטיקה הפנימית שמאיימת על פתיחת הגנים

חשש נוסף שעלה אצל הגורמים שעסקו בנושא, היה מכיוונם של עסקני דגל התורה בפתח תקווה, שמאז תחילת הקדנציה הנוכחית של גרינברג, יושבים באופוזיציה ומנהלים נגדו מאבק כמעט בכל נושא העולה לסדר היום. החשש היה מחיבור אופוזיציוני של עסקני דגל שיחברו לרשת הגנים העסקית, בניסיון לייצר דיעה שלילית בקרה תשובי העיר נגד הרשת העירונית.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי החשש אכן הפך בין רגע לאיום אמיתי, מאז הפרסום הרשמי על פתיחת רשת הגנים העירונית. מספר עסקנים מדגל החלו להפיץ בקבוצות הווצאפ כי מדובר חלילה בממ"ח שנאסרו ע"י גדולי ישראל, כמו כן הם החלו לתקוף באופן מחפיר ובפומבי את הגר"י רוזנבאום על כך שהעז לעמוד ברשת הגנים העירונית.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי בשבוע האחרון ניסו העסקנים להוציא מכתב מגדולי ישראל נגד הקמת הגנים העירוניים בטענה כי זהו הממ"ח שנאסר, אך ללא הועיל, ואף רב מהעיר ומחוצה לו לא הסכים לאסור את הרשת, שכאמור תנוהל ותפוקח ע"י אחד מגדולי הרבנים בעיר.

שר התורה בירך - העסקנים ימשיכו לתקוף?

הגאון רבי יקותיאל רוזנבאום שנכח בעוצמת ההתקפות הפוליטיות נגדו, נכנס למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, כדי להביע בפניו את חששותיו וכאבו מהמתקפה האישית נגדו מצידם של עסקני המפלגה, והציג בפני הגר"ח את השאלה האם יש צד להחמיר ולא לעמוד בראשות הפיקוח הרוחני של הרשת העירונית.

הגר"ח קנייבסקי שמע את דבריו, ופסק לו ללא עוררין כי "יהיה לך סיעתא דשמיא", ובירכו בברכת "ברכה והצלחה".

הגר"י רוזנבאום במעונו של הגר"ח קנייבסקי

 

העסקן הדגלאי שנזרק מקבוצות הווצאפ - והפרזנטור החדש של הרשת העסקית

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי גם לאחר הוראתו וברכתו של הגר"ח קנייבסקי, אחד מעסקני דגל, שמואל טירר, המשיך היום לתקוף את הגר"י רוזנבאום בקבוצות הווצאפ, אלא שהפעם תושבי העיר לא שתקו. אחד מהם כתב לו: "לגבי הגנים בעיר שטירר מעז ללכלך על הרב רוזנבאום פה בקבוצה, אולי יספר לכולם שהוא שולט על כל הגנים בעיר דרך רשת הגנים, בלי לתת שירות מינימאלי להורים, ומפעיל גנים עם ציוד עלוב ושירות פח, ואח"כ מתפלא שנמאס לציבור מהזלזול בו, ופתאום שיש סכנה לגנים שלו הוא נהיה לוחם האידישקייט הגדול".

תושב נוסף תקף אותו וכתב: "מציע לך לעשות ערב עם כל הורי ילדי הגנים שלך ולשמוע את טענותיהם, חינוך אמיתי כולל גם יושר יושרה וצדק והוגנות בסיסית. עיריית פתח תקווה תקצבה הרב שנים את המוסדות גם בשוטף וגם בתמיכות יפות שלא היו בשום עיר, אז אין שום הצדקה למצב הגנים שלך ולזלזול המתמשך בציבור. וכשפתאום מצבך מתערער הכי קל זה לטעון “חינוך…" זה מזכיר את סגנון פח השמן של הפלג. לפעמים בריונות ארוכת שנים מאויימת“.

העסקן הדגלאי נזרק מהקבוצה

תושב העיר אחר כתב: "אינטרסים תמיד יש, ונמאס שכל גחמה ושליטה של עסקנים מתעטפת בזיוף הדת והיהדות"

טירר הוסיף לתקוף את הגר"י רוזנבאום וכתב: “הרב רוזנבאום עושה מעשה כנגד רבני העיר. שיעשה שיעורי בית לפני שהוא מכשיר את השרץ“

התושבים הנדהמים תקפו אותו בחזרה והשיבו "אולי תספר לנו מי הם רבני העיר. וממתי הרב רוזנבאום הפסיק להיות מרבני העיר?!"

בשלב זה נזרק העסקן הדיגלאי מהקבוצה, לא לפני שאחד המנהלים כתב: "אם לרבנים יש מה לומר הם יודעים לומר, ואם הם לא אמרו - אסור לנו לצייץ!! לצערי לאור כמות הבקשות בפרטי אני נאלץ להסיר אותו כחובת מחאה על כבוד תלמידי חכמים".

הציוץ על הפרזנטור החדש

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי רשת הגנים העסקית החלה ביממה אחרונה בניסיון לחפות על הקשר הפוליטי האופף את המאבק נגד ראש העיר, ופעיל של אחת הקהילות בעיר שמצויות בסכסוך עם דגל התורה המקומית, החל לפרסם את שמו כמי שעומד בראש צוות קשרי הקהילה של רשת הגנים העסקית. זאת כאמור בניסיון נואש לחפות על הפוליטיקה שמנהלת דגל התורה המקומית מאחורי המאבק נגד פתיחת רשת הגנים העירונית.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי אותו פעיל מציג את עצמו כמי שעובד בשליחותו של ראש העיר, אך מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה, כי לא היו דברים מעולם. וכי הדבר נועד לצורך חיפוי והתנערות כלפי חוץ מהפעילות של דגל נגד הרשת החדשה.

רמי גרינברג פתח תקווה דגל התורה הגר''ח קנייבסקי גני ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד