ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"זה היה קידוש השם מדהים"

כך העבירו הנוסעים החרדים את עצירת הביניים באיסלנד

כשישים חרדים שהיו ביום ראשון בטיסה מורשה שבפולין לניו יורק שבארה"ב, נאלצו לנחות בפינלנד בעקבות נוסע שיכור, זכו להכנסת אורחים חמה מצד שליח חב"ד שארגן להם אוכל כשר וספר תורה לתפילת ראש חודש | הם גם תועדו משוררים את ההלל 

כך העבירו הנוסעים החרדים את עצירת הביניים באיסלנד
חרדים מתפללים שחרית באיסלנד צילום: באדיבות המצלם

לאחר שטיסת LOT הפולנית נאלצה לנחות במפתיע באיסלנד, עקב נוסע שיכור ביום ראשון בערב, כמה נוסעים חרדים העבירו את הזמן כשהם יושבים בשדה התעופה בפינלנד ושרים שירי רגש, אך בסופו של דבר הנוסעים, כולל 60 חרדים, העבירו את הלילה במלון מקומי. הטיסה המריאה מורשא לניו יורק, אך נאלצה לנחות בפינלנד.

הנוסעים החרדים יצרו קשר עם שליחי חב"ד הרב אבי פלדמן ורעייתו מושקי, המתגוררים בעיר הבירה של איסלנד, רייקיאוויק מאז פברואר 2018.

השליחים המסורים נסעו במשך 45 דקות להביא אוכל לנוסעים, ועשו את הדרך למחרת הלוך ושוב ביום שני בבוקר, והביאו ספר תורה לתפילת שחרית של ראש חודש שבט וכן ארוחות בוקר וצהריים, כך דווח באתר Colive, הנוסעים עזבו את איסלנד ביום שני בשעה 17:00 אחר הצהריים.

כל כך הרבה אנשים אמרו לי "אני אוהב את חב"ד', אני לא מאמין שיש לך אוכל כשר באיסלנד, ומי כעמך ישראל". כך אמר הרב פלדמן. "זה היה קידוש השם מדהים."

באיסלנד האוכלוסייה היהודית מונה 250 יהודים. שחיטה אינה חוקית במדינה זה עשרות שנים ומלבד חב"ד, אין שום בתי כנסת אחרים במדינה.

"במדינה למעשה יש הרבה יותר מוצרים כשרים ממה שרבים חושבים", אמר הרב פלדמן לאתר JTA בשנת 2018. "הסיבה לכך היא שהאי האיסלנדי תלוי מאד בייבוא ​​מאירופה ומארצות הברית, אז זה אומר שתוכלו למצוא מוצרים עם כשרות בלי בעיות".

נחיתת ביניים חרדים שליח חב"ד איסלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד