ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"הפרוטוקולים של זקני ציון"

כלכלן אוקראיני בכיר: "מנהיגי המדינה משרתים בסתר את ישראל"

כלכלן בכיר באוקראינה אמר כי מנהיגי המדינה משרתים בסתר את ישראל • הוא פרסם את הדברים ביום שלישי האחרון, בחשבון הפייסבוק לצד תמונות של נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, וראש הממשלה הקודם וולדמיר גרויסמן, שהם יהודים, והנשיא לשעבר פטרו פרושנקו, שאינו יהודי, כל אחד מהגברים הוצג עם כיפה

כלכלן אוקראיני בכיר: "מנהיגי המדינה משרתים בסתר את ישראל"
כלכלן אוקראיני בכיר: "מנהיגי המדינה משרתים בסתר את ישראל" צילום: צילום מסך מהפייסבוק

כלכלן בכיר באוקראינה אמר כי מנהיגי המדינה משרתים בסתר את ישראל.

ג'וזף סיטניק, ראש המחלקה באוניברסיטה הפוליטכנית בלבוב, דוגל בתיאוריית קונספירציה אנטישמית וטוען כי אוקראינה תומכת בסתר ומשרתת את ישראל.

סיטניק פרסם את הדברים ביום שלישי האחרון, בחשבון הפייסבוק לצד תמונות של נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, וראש הממשלה הקודם וולדמיר גרויסמן, שהם יהודים, והנשיא לשעבר פטרו פרושנקו, שאינו יהודי, כל אחד מהגברים הוצג עם כיפה. הוא כתב כי "הפוליטיקאים האוקראינים הם חוטאים, מקדמים עבדות והרס עצמי".

הפוסט האנטישמי

אבל "בכותל המערבי בירושלים הם מורידים לרגע את המסכות האוקראיניות שלהם, כי במקום ההוא יש להם טיפת מצפון, אמונה, תחושת חובה ואחריות לשורשיהם, שם הם חשים פחד מחטאיהם, שם הם חוששים באמת מאלוקיהם ומהחוק."

"הדומיננטיות שלהם באוקראינה היא בעיה שנוצרה בעיקר על ידי האוקראינים עצמם."

אדוארד דולינסקי, מנהל הוועד היהודי באוקראינה, אמר בתגובה לדברים, כי הטקסט "הוא כמו דף מתוך הפרוטוקולים של זקני ציון". הוא התייחס לזיוף אנטישמי שנעשה ברוסיה בסוף המאה העשרים.

אנטישמיות אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד