י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בגלל ההתקפות

עסקת טיעון עם נתניהו? היועמ"ש מנדלבליט לא יסכים

העיתונאי מרדכי גילת מדווח, כי גורמים בפרקליטות אומרים כי היועמ"ש לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט לא יסכים לעסקת טיעון עם ראש הממשלה נתניהו. בפרקליטות מנמקים זאת בהתקפותיו של נתניהו 

עסקת טיעון עם נתניהו? היועמ"ש מנדלבליט לא יסכים
בנימין נתניהו/אביחי מנדלבליט צילום: הדס פרוש/תומר נויברג, פלאש 90

ימים ספורים לאחר הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועץ המשפטי לממשלה מאותת לאנשיו כי לא יסכים להגיע לעסקת טיעון, כך דיווח אמש מרדכי גילת בתוכנית "השבוע" בכאן 11. 

על פי הדיווח של גילת, גורמים בפרקליטות ציינו כי עמדתו של מנדלבליט נובעת מהטענות של נתניהו נגד החקירה ונגד אנשי הפרקליטות. נתניהו טען שתפרו לו תיקים, שהעלילו עליו עלילה, שכתב האישום נגדו הוגש שלא בתום לב ושמערכת התביעה מבצעת הפיכה שלטונית.

לדברי גילת, היועמ"ש מנדלבליט מעוניין שבשל טענות ההגנה של ראש הממשלה - על פרטי התיק להישמע עד תום בבית המשפט. "חייבים להציף בו את מלוא הראיות שהובילו לקבלת ההחלטה. ישבו שופטים ויחליטו אם מדובר ברדיפה או בהחלטה מקצועית ועניינית", הסבירו מקורביו של מנדלבליט.

ביום שלישי השבוע, שעות ספורות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על הסרת בקשת החסינות, היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט הגיש לבית משפט המחוזי בירושלים כתב אישום, לראשונה בתולדות המדינה, נגד ראש ממשלה מכהן.

על הגשת כתב האישום נגד נתניהו, החליט היועמ"ש מנדלבליט ב-21 לנובמבר 2019, בפרשות המכונות "1000", "2000" ו-"4000". בהתאם להוראות חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, כתב האישום לא הוגש לבית המשפט, על מנת לאפשר דיון בבקשת ראש הממשלה מהכנסת לקבלת חסינות.

בעקבות הודעת ראש הממשלה כי הוא מושך את בקשתו לקבל חסינות מהכנסת, כתב האישום הוגש תוך שלוש שעות למזכירות בית המשפט המחוזי בירושלים, בגין עבירות של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים בפרשת "4000", ובגין עבירות של מרמה והפרת אמונים בפרשות "1000" ו-"2000", אותן ביצע לכאורה במהלך כהונתו כראש הממשלה וכשר התקשורת.

בשלב זה טרם ברור מי יהיה השופט בתיק שכותרתו "67104-01-20 מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו ואחרים". עם הגשת כתב האישום, ביקשה עו"ד ליאת בן-ארי, פרקליטת מחוז תל-אביב מיסוי וכלכלה, שליוותה את חקירותיו של בנימין נתניהו מראשיתן, הארכת זמן להגשת תעודת חיסיון החומרים המודיעיניים בתיק.

בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד