י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למשש את הדופק

נחשף הביקור החשאי של הבכירה האמריקנית ברמאללה

העיתונאי גל ברגר חושף, כי ביום חמישי האחרון הגיעה לרמאללה לפגישה חשאית עם בכירי הרשות הפלסטינית, ראשת הCIA ג'ינה הספל. על פי הדיווח, היא ניסתה לגשש מה הלך הרוח ברשות הפלסטינית לאחר פרסום תוכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ

נחשף הביקור החשאי של הבכירה האמריקנית ברמאללה
הממשלה הפלסטינית ברמאללה צילום: פלאש 90

ראשת ה-CIA ג'ינה הספל, ערכה ביקור חשאי ברמאללה ביום חמישי האחרון – יומיים לאחר השקת התוכנית המדינית של הנשיא טראמפ.

על פי הדיווח, היא נפגשה עם ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג' – האחראי מטעם הרשות על הקשר הרציף עם ה-CIA ואנשיה נועדו גם עם בכיר הרשות הפלסטינית חוסיין א-שייח. היא לא נפגשה עם אבו מאזן.

בפגישה הבהירו הפלסטינים ל-CIA כי הקשר הביטחוני בין הרש"פ לסוכנות הביון האמריקנית יימשך ולא ייפגע. בפגישות גם עודכן ה-CIA במסר שהעבירה הרשות הפלסטינית לישראל ולפיו תנתק את הקשרים עמה לרבות הקשרים הביטחוניים בשל עסקת טראמפ וההתנערות מההסכמים הבילטרליים.

‏יצוין כי התיאום הביטחוני בין ישראל לרש"פ עודנו נמשך. לדברי מקורות פלסטינים, מטרת הביקור של ראשת ה-CIA ברמאללה הייתה לגשש ולמשש את הדופק, שתי יממות לאחר ההכרזה על עסקת טראמפ, ולאמוד את התגובה הפלסטינית לפרסום התוכנית. הם מסרו לכאן חדשות כי הספל גם נועדה עם בכירים בישראל.

‏עוד נאמר כי ארה"ב עדיין לא הפשירה סיוע בסך מאה ושמונים מיליון דולר שהקונגרס אישר להעביר למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בהינתן כמה תנאים.

רמאללה CIA

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד