י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרס ביקר בנק הדם הטבורי החרדי 'בדמייך חיי'

נשיא המדינה קיים סיור בבנק הדם הטבורי "בדמייך חיי", הפועל במגזר החרדי. "כ-99% מהנשים החרדיות מוכנות לתרום דם טבורי למאגר הציבורי עבור העם היהודי. הבנק מכיל היום כ-2000 מנות דם"

צילום: יוסף אבי יאיר אנגל
צילום: יוסף אבי יאיר אנגל

נשיא המדינה, שמעון פרס, ערך היום (ג) ביקור בבנק הדם הטבורי "בדמייך חיי" - הפועל במגזר החרדי, הממוקם בהר חוצבים בירושלים. הביקור נערך כחלק ממדיניות הנשיא, לקדם ולפתח את תעשיות תאי הגזע בישראל.

בסקירה שערך יואל יוסף בוקסבוים, מנהל קשרי החוץ בבנק הדם, הוא אמר כי הבנק עובד מול המגזר החרדי בבתי החולים שערי צדק וביקור חולים. "כ-99% מהנשים החרדיות מוכנות לתרום דם טבורי למאגר הציבורי עבור העם היהודי. הבנק מכיל היום כ-2000 מנות דם. מאגר של 10,000 מנות דם יכול להציל חיים של כ-100 חולים בשנה ועלות תחזוק והכנה של מנת דם טבורי לתרומת מח עצם, מגיעה לכ-1300$.

"חזון הבנק הינו להגיע למאגר של 70,000 מנות כדי לתת מענה לכ-800 מקרי סרטן קשים בשנה, עבור העם היהודי. עלות מימוש החזון - 100 מליון דולר, והכוונה בעתיד היא להכניס לתוכנית המימון והתפעול של הבנק הטבורי את חברות הביטוח וקופות החולים".

יצויין, כי 10,000 מנות דם טבורי יכולות להציל חיים של כ-100 חולים, ועל פי מדד זה נקבעות תחזיות הפעילות של הבנק. "העובדה שהאוכלוסייה היהודית כמעט ואינה מיוצגת בבנקי הדם הטבורי בעולם, בד בבד עם הייחודיות הגנטית, הופכת את המשימה עבור חולים יהודים, למצוא תורם מתאים, לקשה ביותר, ולכן תרומות רבות ככל שניתן, מגדילות באופן ניכר את הסיכויי למצוא התאמה לתרומת מח עצם עבור יהודים".

הנשיא שוחח עם החוקרים, סייר במעבדות הדם ואמר בתום הביקור כי הוא רואה עצמו שותף מלא למימוש החזון, וכי בכוונתו לפעול מול שר הבריאות וגופי מחקר בינלאומיים על מנת לקדם את פעילות בנק הדם הטבורי בישראל וכן את תעשיות תאי הגזע הנלוות לפעילות זו.

"ישראל מובילה בעולם במחקרים ויישומים רפואיים, עלינו לשמר את היתרון היחסי של ישראל בתחומים אלו ובראשם תעשיית תאי הגזע בישראל", אמר הנשיא פרס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד