י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
למרות ההצהרות

השותפות נחשפת? כך חברי יש עתיד מגינים על אביגדור ליברמן

כמעט יממה חלפה מאז נחשף התחקיר ובו עדויות כי ליברמן פעל בעת שכיהן כשר הביטחון לטובת מתן פטורים לחרדים תוך מתן פטורים גורפים לאנשי הפלג • מטעם אנשי יש עתיד דממה עד כה, למרות פניות 'בחדרי חרדים' • כזכור, לפני מספר ימים טען ליברמן כי הוא סגר על קואליציה

השותפות נחשפת? כך חברי יש עתיד מגינים על אביגדור ליברמן
יאיר לפיד ואביגדור ליברמן צילום: מרים אלסטר / פלאש90

כמעט יממה חלפה מאז נחשף תחקיר 'הארץ' ובו עדויות כי חבר הכנסת אביגדור ליברמן פעל בעת שכיהן כשר הביטחון לטובת מתן פטורים לחרדים, וטיפל בפניות של הנציגים החרדים בכנסת וכן טענות על פטורים גורפים לאנשי הפלג הירושלמי.

היה מצופה כי מי שמזמן סימנו את עצמם כמובילי מאבק הדיון בנטל, חברי 'יש עתיד' (שמאז הספיקו לחבור לכחול לבן) ימהרו להגיב ולתקוף את שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן על כך שפעל נגד ערכי הדיון בנטל, אלא שהם כולם שומרים על שתיקה מוחלטת.

   << ליברמן מתעלם מהתחקיר ותוקף את הפלג: "למצות את הדין" >>

מאז הבוקר (שני) לא נשמעה ולו תגובה אחת מנציגי יש עתיד כמו גם מנציגים אחרים שנושא גיוס בני הישיבות קרוב לליבם שגם הערב כולם סירבו להשיב לפנות 'בחדרי חרדים' שביקשנו לקבל את התייחסותם.

בשעות האחרונות פנינו ב'בחדרי חרדים' לחברי הכנסת, יאיר לפיד, עופר שלח, וראשי אכ"א בעבר אלעד שטרן וארונה ברביבאי וכן ליו"ר מרצ ניצן הורביץ וליו"ר השדולה לשוויון בנטל חה"כ איציק שמולי שכולם נמנעו מלהגיב חלקם טרחו להתחמק בדרכים אלגנטיות יותר או פחות.

לשם ההשוואה: לפני כחודשיים שנחשף בכל רעש גדול חשיפת זיופי הנתונים של המתגייסים החרדים מיהרו כל המוזכרים כאן והגיבו. כך יאיר לפיד אמר אז כי הדיווח "חמור ומטריד", עופר שלח מיהר להגיב כי "הדיווחים על כך שצה"ל הטעה את הכנסת והציבור בדיווחיו על מספר החרדים שהתגייסו מטרידים מאוד, ויש לפרסם מיידית את כל האמת".

   <<צפו: בדגל התורה מגיבים לתחקיר על ליברמן >>

גם ראשי אכ"א שטרן וברביבאי לצד איציק שמולי מיהרו לשגר תגובות לתקשורת שהם קראו לבדוק את הנושא מיידית לצד דיון שהתקיים בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת בה חלקם השתתפו והסבירו את החשיבות של בדיקת הנתונים לעומק לצד החובה לחוקק חוק שיביא לגיוס בני הישיבות.

ליברמן ולפיד בימים עברו: השותפות חוזרת? צילום: פלאש90

ההתעלמות המופגנת מעלה סימני שאלה בכל הנוגע למאבקם הפוליטי הניצחי של חברי יש עתיד ושאר החברים. כשהדבר מעביר יותר מרמז עבה על השותפות העתידית הצפויה עם מפלגת ישראל ביתנו שהצטרפה באחרונה והחלה להוביל את מאבק השוויון בנטל מה שהוביל את ישראל כולה לבחירות שלישיות תוך שנה ומערכת בחירות רביעית ברציפות בסך הכל.

נזכיר, כי הכתב הפוליטי של 'חדשות 12' כתב בטורו השבועי כי יברמן מבהיר בכל מקום שלא יהיו בחירות רביעיות, ולמי שמזכיר לו שהשמיע תחזית דומה גם לגבי הבחירות השלישיות הוא מוסיף שהפעם, בניגוד לעבר, "כבר יש הסכמה על קואליציה. זה סגור". האם אתה בתוך הקואליציה הזאת? התעניינתי אצלו השבוע. בוודאי, השיב. אני הוגה התוכנית. שמתי לב, המשכתי, שסרטוני ישראל ביתנו כבר לא מדברים על ממשלת אחדות ליברלית, אלא מבטיחים לשמור על ישראל ליברלית. נכון, אישר יו"ר ישראל ביתנו, והוסיף: "יתרה מזו, אני מגדיר את הממשלה הבאה 'ממשלה ציונית ליברלית'".

יש עתיד יאיר לפיד אביגדור ליברמן קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד