י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הח"כים לצד הקנאים

האיום בהפללה; מתקפה: שנאה עיוורת; "לא מבקשים תקציבים"

מעקב 'בחדרי': הח"כים החרדים ונציגים מעיריית ירושלים יוצאים במתקפה נוכח האיום הממשי על מוסדות החינוך החרדיים בעיר כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' • ח"כ אבוטבול: "חובבי הרפורמים מעדיפים להכות רק בחרדים כטרף קל" • אפשטיין: "כרסום כל חומות היהדות"

האיום בהפללה; מתקפה: שנאה עיוורת; "לא מבקשים תקציבים"
אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר פלאש90, PIXABAY

לאחר הדיווח בבחדרי, על עתירת עמותת חדו"ש נגד שורת מוסדות הקנאים בירושלים, המאיימת על קיומם, תוך דרישה לסגירת המוסדות והפללת המנהלים וההורים, דבר שיכול לגרור עתירות דומות בהמשך, שיאיימו על שלומן של מוסדות החינוך בארץ, יצאו הח"כים החרדים ונציגיהם בעיריית ירושלים למתקפה חריפה נגד העתירה.

כפי שדיווחנו היום, מעיון בטענות המובאות בעתירה עולה, כי על פניו קיים כיוון שקו דמיון ברור בין שיטות החינוך החרדי הרגיל לבין המוסדות הקנאים - במרבית הנושאים בהם נוגעת העתירה, ולפיכך הדבר עלול להוות בעתיד איום של ממש על המוסדות החרדיים.

כאמור, הח"כים החרדים, זיהו את האיום הברור, ויצאו בעקבות כך למתקפה.

ח"כ ויו"ר ועדת החינוך לשעבר, יעקב מרגי אמר לבחדרי חרדים כי מדובר ב"המשך רדיפה חדורת שנאה עיוורת". ח"כ מרגי הוסיף לתקוף: "חשוב לי לדעת האם עמותת חידוש צירפה לעתירה יותר ממאה בתי ספר לא חוקיים שמתקיימים ללא רשיון במזרח ירושלים".

ח"כ אורי מקלב אמר ל'בחדרי חרדים': "עוד עתירה משרשרת עתירות שיש בהם שנאה, רשעות וצביעות, הם יגידו מצד אחד אל תתערבו בנעשה בתל אביב והם מתערבים פעם אחר פעם במוסדות הלימוד שלנו שלא מבקשים שום כסף הכרה או דברים מעין אלו, אלו מוסדות חינוך שהיו קיימים עוד לפני קום המדינה וראשי המדינה בהקמתה היו מודעים להם ונתנו את עצמאות החינוך והיא צריכה להישאר, הכל שקר וכזב".

ח"כ מיכאל מלכיאלי תקף בחריפות: "פירות ההסתה המשתוללת בעת האחרונה כנגד הציבור החרדי היא זו שגורמת לכל מיני קבוצות וארגונים כאלו ואחרים להמשיך במדיניות ההפקרות והירידה לחיי הציבור החרדי וכעת גם להטיל רפש תוך שקרים ודמיונות, מדובר בעתירה המבוססת על סילוף נתונים וניפוח תופעות שוליות לכדי ממדים מפלצתיים".

ח"כ משה אבוטבול: "עמותת חדו"ש ידועה במאבקיה נגדנו ובעיקר ב"דאגתה" לחרדים שנים רבות, רק מי שדואג לחופש ושיויון ומטיף לאחרים מוכיח כאן את צביעותו".

"אם דמוקרטיה וחופש, אז גם זכותם של בני הישוב הישן בירושלים ובבית שמש ללמד על פי דרכם שסלולה עוד טרם הקמת המדינה ע"פ מורשתם ורבניהם זצ"ל ובראשם מרן הרב זוננפלד זצוק"ל וזה אורח חייהם בדרך הלימוד ויש לכבדם בכך" . "הם גם לא מבקשים תקציבים מהמדינה כדי שיוכלו ללא תלות ללמד אך ורק בסגנונם".

"אגב" מדגיש אבוטבול, "מזלה של המדינה שהם לא מבקשים כיתות ומבנים, כי אז הייתה קריסה תקציבית והלוואי שקודם משרדי הממשלה יעזרו באופן מלא למוסדות המוכרים".

אבוטבול הוסיף כי "כשיש מצב דומה אצל הערבים, בחדו"ש - חובבי הרפורמים מעדיפים להכות רק בחרדים כטרף קל. ואם בצבועים עסקינן לפחות תהיו צבועים בצבע יפה".

נציג אגו"י בעיריית ירושלים, סגן רה"ע יוסי דייטש אמר, כי "מדובר בעתירה קנטרנית שמטרתה אינה לדאוג לרווחת התלמידים, אלא להמשיך במסע ההסתה הבלתי נגמר נגד ציבור שכל חפצו לחנך את ילדיו בדרך המסורה לו מאבותיו, והוא מוכן לוותר לשם כך על תקציבים ומשאבי ציבור".

דייטש הוסיף, כי "כל בר דעת מבין שלא ניתן לכפות על ציבור של אלפי משפחות דרך חינוך שונה מזו שהם מאמינים בה. גם מגישי העתירה יודעים זאת היטב, ופועלים ממניעים פסולים תוך ניצול אווירת ההסתה השוררת לצערנו בימים אלה כלפי הציבור החרדי וכל הקדוש והיקר לו".

נציג מפלגת 'בני תורה' בעיריית ירושלים, חבר המועצה חיים אפשטיין, שייתכן והעתירה נוגעת גם למוסדות מפלגתו שאינם נוטלים תקציבים מהמדינה מסר: "מול שתיקת הכבשים של הח"כים החרדים בכרסום כל חומות היהדות - אני לא מצפה מהם להרים קול זעקה נגד עתירת הסדום הזו שעתידה לסכן את כל מוסדות הלימוד החרדי בארץ הקודש. ומי שסייע לנו עד היום יעזור לנו גם הלאה - אנחנו מאמינים בני מאמינים".

עוד הוסיף אפשטיין, כי "לעצם הדבר, אנחנו לא מבקשים מכם תקציבים אנחנו ממשיכים את הדרך של עם ישראל לדורותיו שידע לחנך את בניו בלי התערבות של מוסדות רשמיים, והתלמידים יצאו ״מחונכים״ מה שאי אפשר לומר על המוסדות המפוקחים של הציבור החילוני".

חבר מועצת העיר בירושלים, מטעם אגו"י יוחנן וויצמן מסר: "מוזר שתנועה שקוראת לעצמה 'חופש', חותרת כנגד ערכי החינוך כפי שהם באים לביטוי באמנת ז'נבה הקובעת כי אין לשלול מילד את הזכות לגדול בסביבה תרבותית ודתית כרצון הוריו; לפיתוח יחס כבוד להורי הילד, לזהותו התרבותית, ללשונו וכן לערכיה הלאומיים של הארץ בה מתגורר הילד, לארץ מוצאו ולתרבויות שונות מתרבותו הוא. ב. שום חלק מסעיף זה או מסעיף 28 לא יפורש כעילה לפגוע בחופש יחידים וגופים לכונן ולהנחות מוסדות חינוכיים במדינות שבהן קיימים מיעוטים אתניים, דתיים, או לשוניים או אנשים שהם מילידי המקום המקוריים, אין לשלול מילד השייך למיעוט כאמור או שהוא מילידי המקום את הזכות ליהנות מתרבותו, להצהיר על דתו ולקיים את מצוותיה, או להשתמש בשפתו הוא".

יעקב מרגי חיים אפשטיין ירושלים משה אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד