י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יום בינלאומי למודעות

נתונים חדשים על מחלת הסרטן: ירידה באחוזי התמותה

ישראל נמנית עם 50 המדינות עם השיעורים הגבוהים ביותר בעולם, אבל מבין אלה, היא נמצאת במקום האחרון (מקום 50). בהשוואה בינלאומית, שיעור התמותה מסרטן בישראל הוא במקום ה-92 בעולם, למרות ההיארעות הגבוהה יחסית

נתונים חדשים על מחלת הסרטן: ירידה באחוזי התמותה
חדר ניתוח. אילוסטרציה צילום: unsplash

אתמול, 4.2.2020 למניינם, מציינים את יום הסרטן הבינלאומי. מהנתונים עולה כי מדי שנה מאובחנים בישראל כ-30,000 חולי סרטן חדשים. הסרטן השכיח ביותר בגברים יהודים הוא סרטן הערמונית, בעוד בגברים ערבים סוג הסרטן הנפוץ ביותר הוא סרטן הריאה (שיעור העישון בקרב גברים ערבים גבוה משמעותית). בנשים מכלל האוכלוסייה היה סרטן השד השכיח ביותר.

עוד עולה מהנתונים כי שיעור הסרטן בישראל גבוה מהשיעור הממוצע בעולם, וכי ישראל נמנית עם 50 המדינות עם השיעורים הגבוהים ביותר בעולם, אבל מבין אלה, היא נמצאת במקום האחרון (מקום 50). בהשוואה בינלאומית, שיעור התמותה מסרטן בישראל הוא במקום ה-92 בעולם, למרות ההיארעות הגבוהה יחסית. כמו כן, נצפתה ירידה מובהקת בשיעורי התמותה מסרטן בכל קבוצות האוכלוסייה והמין בין השנים 2017-1996.

בכל הנוגע למגמות עתידיות בתמותה מסרטן, נצפתה ירידה מובהקת בכל קבוצות האוכלוסייה, כולל גברים ערבים, בין השנים 1996-2017. גם בארה"ב נצפית מגמת ירידה בתמותה מסרטן בגברים ובנשים.

סרטן סרטן הערמונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד