י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תפנית בעלילה?

יו"ר ש"ס הפתיע; המפה הפוליטית במקרה של תיקו; אשכנזי כפתרון

כשעל פי הסקרים המתפרסמים מעת לעת, מסתמן כי אף אחד מהגושים לא יזכה ברוב של 61, השר דרעי משרטט פיתרון אפשרי לפלונטר, מחזיר שוב לשולחן את אופציית ממשלת האחדות ומאשים את גנץ שיכול היה כבר להיות ראש ממשלה • על המתיחות הביטחונית: "אר"י נקנית בייסורים"

יו"ר ש"ס הפתיע; המפה הפוליטית במקרה של תיקו; אשכנזי כפתרון
השר דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 "אנחנו בארץ ישראל וארץ ישראל נקנית בייסורים", כך אומר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בראיון שהעניק לרינה מצליח ב'ערוץ 12'. ראיון שהוקלט לפני כניסת השבת לתוכנית "פגוש את העיתונות". את הדברים אמר בנוגע למתיחות הביטחונית בדרום.

לדבריו, "כשר הפנים ושר הנגב והגליל - מעולם לא היה טוב לתושבי הדרום ופריחה לדרום כמו ב-5 השנים האחרונות. ברור שיש כאב אבל מצד שני אנחנו בארץ ישראל וארץ ישראל נקנית בייסורים. בממשלה דאגנו לכך שהיום אי אפשר להשיג דירה אחת בדרום אפילו להשכרה. מי חלם שבנתיבות בונים עשרות אלפי יחידות דיור, באופקים, בירוחם, בכפר עזה".

הוא הוסיף ואמר כי הוא "מרכין את הראש בפני ההורים ובפני השליחים שנמצאים שם, אבל הם יודעים הממשלה עושה את המקסימום ואני לא משלה אותם. אין פתרונות קסם. מה את רוצה שנכבוש את עזה מחר בבוקר? ומה נעשה איתם, אני אהיה שר הפנים בעזה?".

בנוגע לסיכוי שיתרחשו בחירות רביעיות אמר השר דרעי, כי "אם גנץ היה שומע לעצתי בבחירות הקודמות, היינו מקימים ממשלת אחדות ועוד חודש חודשיים הוא היה ראש ממשלה והיינו יושבים איתו. אני מקווה שהפעם הוא יעשה את זה. אני מקווה שגנץ יבין שהוא לא יכול להקים ממשלת מיעוט. הוא יבין שהוא צריך ללכת לאחדות. אני אעשה הכל כדי שזה יקרה".

דרעי הוסיף אמירה מעניינת ואמר כי "אם שוב נגיע לתיקו אחרי הבחירות, אני וגבי אשכנזי נפעל יחד לממשלת אחדות אבל מקוה שנגיע ל-61 ולא נצטרך טובות".

דרעי המשיך ותקף את כוונותיו של ליברמן להקים ממשלה יחד עם גוש השמאל למרות שהצהיר בעבר שלא יעשה את זה. "ליברמן ראה שבסקרים הוא יורד אז הוא שינה את דעתו".

לדבריו, "לעולם החרדים לא לקחו את עם ישראל שלוש פעמים בשנה לבחירות כמו שליברמן לקח. הוא הוליך שולל את כולם. באפריל הוא אמר שהוא תומך בנתניהו ואחר כך בממשלה רחבה וכל פעם הוא טרפד את זה. בחירות רביעיות זה באשמתו. מעולם לא היינו מעזים לעשות את מה שהוא עשה".

אריה דרעי גבי אשכנזי בחירות לכנסת ה-23 בחירות 2020 ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד