ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
אחרי הניצחון במשפט

טראמפ נוקם: האחד סולק והשני יודח

אחרי שצלח את משפט ההדחה בסנאט, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נוקם באלה שהעידו נגדו בפרשת 'אוקראינה גייט'. אחד סולק מהבית הלבן • גם השגריר באיחוד האירופי משלם בכסאו

טראמפ נוקם: האחד סולק והשני יודח
טראמפ בהצגת תכנית המאה צילום: הבית הלבן

טראמפ נקם בעדים נגדו, אחד סולק על ידי מאבטחים. השני יודח מתפקידו כשגריר באיחוד האירופי.

יומיים לאחר הזיכוי במשפט שנערך לנשיא ארה"ב טראמפ בסנאט, קולונל אלכסנדר וינדמן, קצין במועצה לביטחון לאומי, ואחד העדים בפרשת "אוקראינה-גייט". שבגינה הועמד טראמפ לדין בסנאט, סולק מהבית הלבן יחד עם אחיו התאום, שגם עבד בבית הלבן. הם סולקו על ידי מאבטחים.

בנוסף השגריר באיחוד האירופי, שהעיד אף הוא נגד טראמפ, אמר כי נאמר לו שהוא יוחזר לארצות הברית. לפי הדיווחים בתקשורת האמריקנית. גורדון סונדלנד, השגריר האמריקני באיחוד האירופי שגם הוא העיד בפרשה נגד הנשיא: אמר בהודעה כי "נאמר לי היום שהנשיא מתכוון להחזיר אותי לארה"ב באופן מיידי".

קולונל וינדמן שפוטר שימש יועץ בכיר בנוגע לאוקראינה עבור המועצה לביטחון לאומי. הוא היה אמור לסיים עוד מספר חודשים את תפקידו, אך נאמר לו כי "שירותיו אינם נדרשים יותר" והוא הוצא החוצה על ידי מאבטחים ליוו אותו החוצה, הוא יחזור לפנטגון, אך לא ברור לאיזה תפקיד, כך דווח ב-CNN, גם אחיו התאום של וינדמן, יבגני, שהיה בתפקיד עורך דין במועצה לביטחון לאומי, גם הוא הועבר מתפקידו והוחזר למשרד ההגנה כמו אחיו, גם הוא סולק על-ידי מאבטחים מהבית הלבן.

כזכור הסנאט האמריקאי זיכה את הנשיא דונלד טראמפ בשבוע שעבר במשפט ההדחה.

בהצבעה על סעיף האישום של "ניצול סמכות הנשיא לרעה", הצביעו נגד הרשעתו 52 סנאטורים, ו-48 הצביעו בעד הרשעתו.

רפובליקני אחד - מיט רומני, שהתמודד מול הנשיא לשעבר ברק אובמה בבחירות לנשיאות והפסיד, הצביע בעד הדחתו של טראמפ. אולם להצבעתו לא היתה משמעות. יצוין כי על פי החוקה, נצרך רוב של 67 סנאטורים כדי להדיח את הנשיא.

ניסיון הדחתו של טראמפ הגיע לאחר שאיש מודיעין דיווח לוועדת המודיעין, על שיחת טלפון בין טראמפ לנשיא אוקראינה, בה לכאורה ביקש טראמפ ממקבילו האוקראיני, ולדימיר זלנסקי, לחקור את פעילותם באוקראינה של סגן נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ו ביידן, ובנו האנטר ביידן, במטרה לאסוף מידע מפליל על ביידן.

טראמפ רצה שאוקראינה תחקור את בנו של ג'ו ביידן, האיש שמתמודד לנשיאות ארצות הברית בבחירות הקרובות. בנו של ביידן שותף בחברת גז אוקראינית. וטראמפ כביכול ניסה לבקש סיוע ממדינה זרה לקמפיין הבחירות שלו.

הליך הדחת הנשיא טראמפ דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד