כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סוכני ביון?

האיראנים חדרו למדינה עם דרכונים ישראלים

זוג איראנים נעצרו בקיטו - אוקוודור אחרי שנתפסו עם דרכונים ישראליים מזויפים. האישה נכנסה עם דרכון ישראלי ובו פרטים של ילדה תושבת ישראל

האיראנים חדרו למדינה עם דרכונים ישראלים
האיראנים והדרכונים המזויפים צילום: באדיבות המצלם

בסוף החודש הקודם, נכנסו לאקוודור גבר ואישה צעירים איראנים, ולפני מספר ימים הם עזבו את אקוודור בדרכם לספרד. הם עברו בידוק ביטחוני בשדה התעופה שם התברר כי הם אינם ישראלים כפי שהיה כתוב על דרכוניהם, אלא איראנים מתחזים. ברשות הזוג נמצאו גם הדרכונים האיראניים המקוריים שלהם. כך מדווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

על פי הדיווח, הם הושמו במעצר, והחקירה של הרשויות המקומיות מתמקדת בשאלה האם מדובר באנשי שירות הביון האיראני. מהחקירה עולה, כי הזוג נכנס לאקוודור בזהות ישראלית בדויה, כיוון שדרכון ישראלי אינו מצריך ויזה.

הפרטים נמסרו לרשות האוכלוסין וההגירה, ובדיקה העלתה כי בדרכון אחד השתמשו האיראנים בפרטי דרכון של ילדה בת 11 מאזור השפלה, שדרכונה המקורי נמצא בידיה. השני הוא גבר ישראלי שדיווח לאחרונה שדרכונו נגנב.

ככל הנראה, פרטי הדרכון של הילדה הועתקו כאשר הוא נמסר לצורך צילום לדלפק קבלה במלון בחו"ל, או לסוכנות נסיעות כלשהי. איתמר אייכנר מדווח, כי הילדה והגבר זומנו מיד להנפיק דרכונים חדשים.

איראן אקוודור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד