י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

סקר: החופשות של החרדים מוגבלות יותר על-ידי המעסיקים

חוסר תקציב, חשש מפיטורין, עומס עבודה גדול שנובע מקיצוצים בכוח אדם ומדיניות מקום העבודה, הינם הגורמים המשפיעים הקיץ על תכנון חופשת הקיץ של עובדים

סקר: החופשות של החרדים מוגבלות יותר על-ידי המעסיקים

בעקבות המיתון במשק, חופשות הקיץ של העובדים מקרב הציבור הדתי והחרדי, מוגבלות יותר על ידי מעסיקיהם, מאשר אלה של העובדים מהציבור החילוני. כך עולה מנתוני סקר שערכה חברת המחקר גיאוקרטוגרפיה עבור חברת לביא טיימטק, המפתחת מערכות תוכנה לניהול המשאב האנושי וניהול בקרת זמן של עובדים בארגונים.

מקרב הציבור הדתי-חרדי, אחוז המשיבים לסקר דיווחו, כי מקום העבודה כלל לא מאשר ימי חופש בעקבות המיתון (15.6%), הנו יותר מפי 5 (!!) מאחוז המשיבים כך מקרב החילונים (2.8%).

נתון עיקרי העולה בסקר: למעלה ממחצית מהשכירים בישראל (52.6%) מודים כי חופשת הקיץ שלהם מושפעת מחוסר תקציב. זאת, לעומת 24.3% שהתייחסו אל הקיצוץ בכוח אדם שיצר עליהם עומס עבודה כסיבה המשפיעה ביותר על תכנון החופשה, 27.3% מושפעים ממדיניות מקום העבודה, 20.8% מושפעים מהחשש מפיטורים, ו-37.9% שעבורם, אף אחת מהסיבות הנ"ל לא נתפסת כמשפיעה על תכנון החופשה.

הסקר, אשר כלל מדגם מייצג של כ-500 נשאלים, נשים וגברים מכל הארץ, נערך בשבוע הראשון של אוגוסט 2009 וכלל שאלות מרכזיות, המשקפות את השפעת המצב הכלכלי על הרגליי חופשת הקיץ של עובדים.

הסקר בדק את מידת השפעתם של פרמטרים שונים על תכנון החופשה, לעומת שנים קודמות : חוסר תקציב, חשש מפיטורין, מדיניות מקום העבודה ועומס עבודה גדול שנובע מקיצוצים בכוח אדם.

ככל שיורדת הרמה הסוציו-אקונומית, כך עולה אחוז המשיבים כי מקום העבודה לא מאשר כלל ימי חופש: אחוז המשיבים בעלי הכנסה נמוכה (עד 7,000 ₪) המעידים כי בעקבות המיתון הכלכלי, מקום העבודה לא מאשר בכלל ימי חופש (11%), הנו כמעט פי 3 לעומת אחוז המעידים כך (4%) מקרב בעלי הכנסה גבוהה (למעלה מ-10,000 ₪).

6.8% מבעלי ההשכלה הנמוכה (עד תיכונית) העידו כי מקום העבודה שלהם אינו מאשר כלל ימי חופש, לעומת 1.3% בלבד מקרב בעלי ההשכלה הגבוהה (אקדמאית).

בחלוקה לפי אזורים בארץ: 1.7% בלבד מקרב תושבי אזור ת"א העידו כי מקום העבודה שלהם אינו מאשר כלל ימי חופש. זאת, לעומת 13.3% מהמשיבים תושבי אזור י-ם, 10.8% מתושבי הדרום ו-4.6% מתושבי חיפה.

26.7% מהצעירים (גילאי 18-34), הודו כי החשש מפיטורים בשל המצב הכלכלי, מהווה שיקול בתכנון חופשת הקיץ שלהם, בעוד שרק 12.4% מהמבוגרים (55+) מושפעים משיקול זה.

באזור השרון נמצא אחוז המשיבים הנמוך ביותר (8.7%) המעידים כי חופשתם מושפעת מהחשש מפיטורים : 25.7% מאזור י-ם ; 23% מהמשיבים מאזור חיפה ; 22.7% מתושבי אזור ת"א ; 20.2% מתושבי הדרום.

"כחברה המתמחה במתן פתרונות תוכנה ושירותים לניהול ההון האנושי בארגון, אנו עורכים סקרים תקופתיים המציגים את תמונת שוק התעסוקה, על מנת לעזור למנהלים בקבלת החלטות וקביעת מדיניות", אומר איל תמיר, סמנכ"ל פעילות ישראל בלביא טיימטק. "ככל שארגון מתקדם יותר, עולה הבנה בצורך לסנכרן בין צרכי הארגון לצרכי העובד – ככל שהעובד יהיה מרוצה יותר, כך תגדל נאמנותו לארגון. לצערנו, עפ"י תוצאות הסקר, ניתן לראות שארגונים רבים עדין לא סיגלו גישה זו וככל שהמצב הסוציו אקונומי יורד, כן יורדת ההתחשבות בצרכי העובד, ומקום העבודה אינו מאשר חופשות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד