ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
צפו בסרטון המבריק

"רק היום" • התשובה של ימינה לנגיסה של כחול לבן

כאשר הציבור הדתי לאומי הופך לתפוח אדמה לוהט במערכת הבחירות הנוכחית ושלל המפלגות מנסות לכבוש את ליבו, בימינה יוצאים בקמפיין מבריק ומנסים לנער את הציבור הסרוג • צפו

"רק היום" • התשובה של ימינה לנגיסה של כחול לבן
הסרטון של ימינה צילום: צילום מסך

אחד הציבורים היותר מחוזרים במערכת הבחירות של 2020, הוא הציבור הדתי לאומי שאחריו מחזרים שלל מפלגות הימין ואף מפלגות המרכז-שמאל.

בשונה מהציבור החרדי, לציבור הסרוג חסרות דמויות משפיעות וחוצות מגזרים שמחליטות עבורם למי להצביע, וציבור זה מתאפיין בחופש מחשבה בכל הקשור לתמיכה במפלגות.

בנוסף, 'התרגיל המסריח' שעשה רפי פרץ לאיתמר בן גביר ערב הגשת הרשימות, גורם לחלק מהמצביעים הפוטנציאליים לסלידה מהרשימה המאוחדת.

רבים ממצביעי כחול לבן מאופיינים כ'רק לא ביבי', מנגד, מצביעי הליכוד הם 'רק ביבי'. בגוש השמאל מצביעי העבודה-גשר-מרצ הם בייס די קבוע, והמפלגות החרדיות - נו, זה כבר ידוע מראש.

כתוצאה מכך, היחידים שאפשר לנסות לנגוס בהם, הם הציבור הסרוג, וכמו שמקובל בדמוקרטיה, אם תתן להם את שחשוב להם, תתמוך ביקר והקדוש להם ותדבר בשפה שהם מבינים - הם שלך.

בשל כך, 'העבודה-גשר-מרצ' חילקו עלונים לשבת בבתי הכנסיות, ביבי לעומת זאת מדבר אליהם בריבונות (ואף בניסיון לבטל את התמיכה הרבנית בבנט), החרדים נלחמים על ליבו של הרב דוד חי הכהן, ו'כחול לבן' די מאבדים את זה.

קמפיין מפלגת כחול לבן התמקד מצד אחד בחיבוק לציבור הזה, מצד שני בבעיטה. שיטת המקל והגזר קלאסית, רק שגם הגזר היה טבול במעט מי מרה. התנשאות מסוימת (עיין ערך קמפיין "יותר מדי חרד"ל) שלא באה בטוב לחלק מהציבור.

ב'ימינה' זיהו את הפוטנציאל, ומיהרו לצאת עם קמפיין מבריק תחת הכותרת "רק היום", בו הם משווים את ניסיונות כחול לבן לקרוץ לציבור "שלהם", כפרסומת למבצעים ברשת מחסני חשמל.

מפלגת כחול לבן מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד