י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נפיל את תל אביב"

בכיר איראני: כך סייעה ישראל בחיסול סולימאני

מוחסן רזאיי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה הצהיר בראיון לערוץ לבנוני המזוהה עם חיזבאללה, כי ישראל סייעה בחיסולו של קאסם סולימאני והוא משגר איום. "אנחנו מחכים שהאמריקאים יתנו לנו עילה להכות את תל אביב"

בכיר איראני: כך סייעה ישראל בחיסול סולימאני
קאסם סולימאני צילום: רויטרס

אחד ממנהיגי משמרות המהפכה באיראן לשעבר, הזהיר כי איראן רק מחפשת תירוץ לתקוף את ישראל ו"להפיל את תל אביב עד היסוד". הוא האשים את ישראל בכך שלכאורה סייעה לארה"ב להרוג את המפקד העליון קאסם סולימאני.

בשיחה עם תחנת הטלוויזיה המזוהה עם חיזבאללה בלבנון, נשאל מוחסן רזאיי אם איראן תבצע את איומיה הקודמים לתקוף את ישראל במקרה של מלחמה עם ארה"ב.

"לא צריך להיות לך שום ספק בזה. היינו מצליחים להוריד את תל אביב לאדמה בוודאות. חיפשנו תירוץ כזה". אמר רזאיי בדברים שתורגמו על ידי המכון לחקר המדיה במזרח התיכון (MEMRI) ופורסמו אתמול.

מוחסן רזאיי, מזכיר באחד המועצות החזקות של איראן, נחשב לפוליטיקאי בכיר ויועץ למנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי.

"אם הם (ארה"ב) יעשו משהו, נוכל להשתמש בזה כתירוץ לתקוף את ישראל, מכיוון שישראל מילאה תפקיד במות הקדוש הגנרל סולימאני" הוא אמר, והאשים את ישראל בכך שהביאה לאמריקנים את מיקומו המדויק של סולימאני.

"אנחנו מחכים שהאמריקאים יתנו לנו עילה להכות את תל אביב, בדיוק כמו שתקפנו את עין אל-אסד" אמר. בדבריו הוא התייחס לבסיס הצבאי של ארה"ב בעיראק, שאיראן תקפה במספר טילים בתגובה לחיסולו של סולימאני.

זו לא הפעם הראשונה שראזיי מאיים להשמיד את ערי ישראל. "הנקמה של איראן באמריקה על ההתנקשות בסולימאני תהיה קשה, חיפה והבסיסים הצבאיים הישראליים ייכללו בפעולות התגמול", אמר בינואר.

איראן קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד