ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
דרעי בישיבה הסגורה

אפשר להגיע ל 61; הקולות שהגיעו בגלל אלול לא בידיים שלנו"

בהקלטות שהגיעו לידי 'בחדרי' מכנס סגור שקיים יו"ר ש"ס השר דרעי, ניתן להבין עד כמה הוא חושש מבריחת מצביעים בהשוואה לסיבוב הקודם | מתפלא על אי הצבעת האתיופים, האם אפקט א-ל-ו-ל ייעלם? וגם, איך נגיע ל-61 • התמלילים המלאים

אפשר להגיע ל 61; הקולות שהגיעו בגלל אלול לא בידיים שלנו"
השר דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקרב בין 'דגל התורה' האשכנזית לתנועה הספרדית 'ש"ס' מחריף. בכנס סגור שהתקיים בימים האחרונים התייחס לראשונה בקולו יו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי - לניסיונות של 'דגל התורה' לנגוס בקולות בני התורה הספרדים. 'בחדרי חרדים' מביא את התמלולים המלאים שמעידים על עוצמת הקרב הניטש הקולות.

יו"ר ש"ס תקף את 'דגל התורה' ואמר כי בפועל הם לא עוזרים לציבור הספרדי ואף פועלים נגדו בהקצאות ובמינויי רבנים ודיינים. דרעי קבע בכעס כי "אני לא יכול להבין ספרדי שמצביע גימל".

השר דרעי מסייר בימים אלה ברחבי הארץ ופוגש את פעילי המפלגה, במהלך אחד הסיורים הוא קיים כאמור כנס סגור לבכירים מפעילי המפלגה, והעלה בפניהם את הנושא החם במגזר: הקרב מול 'דגל התורה' על קולות בני התורה הספרדים. דרעי סיפר כי "הייתי ביום שישי לפני שבת אצל הרב בעדני (חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס א.ק.) בבני ברק, והוא דיבר איתי בכאב נוראי כשסיפר לי על אברכים מרכסים שהגיעו אליו וסיפרו לו שהופעלו עליהם לחצים גדולים מאוד להצביע לגימל (יהדות התורה א.ק.) בטענה שהמפלגה האשכנזית היא זו שדואגת למוסדות שלהם ולקהילות שלהם".

"הוא אמר לי", הוסיף וסיפר דרעי במפגש הסגור על המפגש עם הגר"ש בעדני, "שהוא הסביר להם עם דמעות בעיניים - מה יהיה עם רשת החינוך?… הרי הקיום של רשת החינוך זה בגלל הכוח הפוליטי שיש לנו מהכספים הקואליציוניים. מי יתן לנו את זה? האשכנזים יתנו לכם את הדבר הזה?".

דרעי הוסיף וסיפר לפעילי המפלגה כי הרב בעדני "חזר עוד פעם ועוד פעם, 'הרי זה דיני נפשות'... הוא ביקש מהם להעביר את הדברים ולפרסם את זה, ובעזרת השם יהיה איתו השבוע ראיון בעיתון הדרך שהוא יסיבר את העניין". נשמע השר מבטיח בהקלטה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

בשלב הזה עבר דרעי למתקפה נגד הסיעה הליטאית 'דגל התורה': "קחו את ירושלים שברוך השם סוף סוף יש לנו שם את כל הכוח, שימו לב שכל הקצאה שאתם מדברים, מול מי אנחנו מתמודדים? מול החילונים?… אותו דבר קחו בבני ברק ובכל המקומות, אמר דרעי בטון זועם, "לכן, אני היום לא מבין שום ספרדי בעולם, בן תורה, שמצביע לא למפלגת ש"ס. יש לך טיפת אחריות?! איך אתה פורש מהכלל? לא תעמוד על דם רעיך", קבע בזעם.

יו"ר התנועה הספרדית פנה בכאב לפעיליו והמשיך במונולוג הפנימי שנחשף כאן ב'בחדרי' לראשונה: "מי ילחם, מי יעמוד על כל קהילה של אברכים שלנו בכל שכונה, מי עומד ועוזר להם אם לא אנחנו. אני מתפלא על הדבר הזה - שזה עיוות נוראי. פעם היינו צריכים להסביר, היום זה כל כך פשוט". אמר.

דרעי חזר שוב לתקוף את הסיעה האשכנזית, ומתח ביקורת על בני התורה הספרדים שחושבים להצביע עבורם: "פעם ראיתם את דגל התורה ממנים דיין ספרדי? פעם ראיתם אותם ממנים רב שלנו? יש ישיבה גדולה או קטנה שהכניסו צוותות של ספרדים שלנו? בבתי ספר שלהם שהתלמידים הם שלנו יש מורות ספרדיות? על מה אנחנו מדברים פה בכלל? זה כל כך פשוט הדבר הזה".

אצל האשכנזים האחרים המצב יותר טוב

תוך כדי המתקפה החריפה, בחר יו"ר ש"ס להדגיש כי הכעס מבחינתו מופנה דווקא כלפי 'דגל התורה', ולא כלפי השותפה החסידית 'אגודת ישראל'. לדבריו, "כל זה - דגל, אצל האחרים, זה התחזק והמצב יותר טוב, אנחנו יודעים שזה לא מאה אחוז. זה עניין של הסברה". דרעי הוסיף והזכיר את בימת הכבוד של סיום הש"ס, שם ישבו מרבית רבני ה'מרביצי'.

"זה לא הרבה להגיע ל-61"

לאחר מכן עבר שר הפנים לתדרך את הפעילים, וטען כי זה אפשרי להגיע לרוב ימני של 61 מנדטים, "זה לא הרבה להגיע ל-61", קבע דרעי והסביר, "אם אנחנו נביא את החלק שלנו והליכוד יביא את החלק שלו". לדבריו, "ה-7 - 8 מנדטים שלנו אני מעריך שלא צריך לעבוד קשה, הם באים, רק שלא נעשה טעויות, ככה שעיקר המאמץ שאתם צריכים לעשות עכשיו זה על התוספת שהבאנו השנה לשמור אותה ולהביא חדשים. אני משוכנע שתהיה לנו סייעתא דשמייא".

הפחד של יו"ר ש"ס: המצביעים הושפעו מחודש אלול

דרעי הביע בפני הפעילים את חששותיו מקמפיין גוועאלד של ראש הממשלה וקרא לפעילים לשמר את 70 אלף הקולות החדשים שהגיעו בין סבב א' לסבב ב' של הבחירות.

"חייבים לשמר את הכוח. 70 אלף הקולות הנוספים שקיבלנו הוא לא דבר מובן מאליו, הם יכולים לברוח, במיוחד עם ביבי או אחרים", שהוא רומז לשתיית מנדטים, "זה לא דבר פשוט, זה לא דבר מובן מאליו לא קנינו אותם בקניין חזק, הם התלהבו מחודש אלול מקמפיין של היהדות, אז הרגש עבד, זה לא מונח בכיס שלנו, עכשיו קיים סיכוי גדול שאפשר להביא אותם כי לא קלקלנו ולא התאכזבו מאיתנו, אבל אם לא נעבוד עליהם ונדאג שיגיעו לקלפי - הם לא יבואו".

"מתפלא על האתיופים שלא מצביעים לש"ס"

בדבריו התפלא יושב ראש ש"ס דרעי מכך שהציבור האתיופי לא תומך בש"ס, "באתיופים אנחנו חלשים מאוד, למרות שיש לנו את כל הסיבות בעולם להיות המפלגה הכי חזקה. הרב עובדיה הביא אותם לארץ, הם אוכלוסיות חלשות, שמנו להם נציג במקום ריאלי. אולי לא השקענו מספיק זמן, או שאנחנו לא מבינים את המנטליות שלהם אבל אני בטוח שכל הבני תורה שלהם מצביעים לנו".

לצד זאת, ציין השר כי חלק ניכר מציבור בני התורה הצרפתיים שתמכו ב'יהדות התורה' עברו לתמוך בש"ס.

אריה דרעי דגל התורה תנועת ש"ס משה גפני בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד