י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות חשיפת 'בחדרי'

גפני משיב אש לדרעי: "רוב נציגי ש"ס למדו בישיבות אשכנזיות"

חילופי המהלומות המילוליות נמשכים בין המפלגות החרדיות והפעם באופן פומבי לעיני התקשורת. לאחר שנחשפו ב'בחדרי' תמלולים נזעמים מהחדר הסגור של דרעי ופעיליו נגד הבחישה של 'דגל' במצביעי ש"ס, גפני משיב הערב אש ועוקץ בבטן הרכה של נציגי ש"ס • צפו בתיעוד 

גפני משיב אש לדרעי: "רוב נציגי ש"ס למדו בישיבות אשכנזיות"
משה גפני בהשקת הקמפיין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר ש'בחדרי חרדים' פרסם מוקדם יותר היום (רביעי) תמלולים של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, בהם הוא מתייחס למטה בני התורה הספרדים של 'דגל התורה', וטען כי בפועל 'דגל בתורה' לא מסייעת לספרדים במינויי דיניים ומינויי ר"מים לישיבות - גפני משיב לטענות.

במענה לשאלת 'בחדרי חרדים׳, בכנס השקת הקמפיין הערב בירושלים, אמר יו"ר 'דגל התורה' משה גפני: "אני לא אתייחס לדברי הרב דרעי, אנחנו עובדים יחד", כשעל עצם הטענה הוא משיב כי "בוועדה למינוי דיינים, בהסכמה עם שלוש המפלגות הדתיות יש דיל שכל מפלגה תקבל שליש במינויי הדיינים, לכן האמירה שממנים דיינים או לא ממנים דיינים - היא לא במקום, בתקופה האחרונה דווקא סיכמתי את זה עם ניסן סלומינאנסקי וממנים דיינים בסדרי גודל שלא מינו בעבר".

"לגבי הטענה שלא נכנסים ר"מים ספרדים, אז נכנסים תלמידים ספרדים לישיבות אשכנזיות, אנחנו עובדים על זה כל הזמן, פונים אלינו מפקחות ספרדיות ומבקשות מאיתנו להתקבל לתלמוד תורה או לסמינר או לישיבה אנחנו עובדים בכל מקום, גם היום עבדתי על העניין הזה. אני לא אגזים אם אומר שרוב נציגי ש"ס בעירייה וגם בכנסת למדו בישיבות אשכנזיות", טען גפני.

בנוסף, אמר חבר הכנסת משה גפני על הקרבות בין 'דגל התורה' לש"ס, סביב נושא מטה בני התורה ספרדים וציין: "אני לא כל כך אוהב את הדבר הזה כי אני לא חושב שזה בר שיח פוליטי בערב בחירות, כאשר מישהו יכול להגיב מה הוא עשה ומה הוא לא עשה, מיותר לדבר על דברים כאלה שיורדים לרגש ולא לשכל, אני עובד בכל הכוח שיקבלו תלמידים בלי אפלייה גם אשכנזים וגם ספרדים".

כזכור, הבוקר חשפנו כאן ב'בחדרי חרדים' תמלילים מכנס סגור שקיים יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בהם תקף את 'דגל התורה' על הקמת מטה ספרדי ואמר בין הייתר: "פעם ראיתם את דגל התורה ממנים דיין ספרדי? פעם ראיתם אותם ממנים רב שלנו? יש ישיבה גדולה או קטנה שהכניסו צוותות של ספרדים שלנו? בבתי ספר שלהם שהתלמידים הם שלנו יש מורות ספרדיות? על מה אנחנו מדברים פה בכלל? זה כל כך פשוט הדבר הזה".

עוד אמר דרעי בזעם: "מי ילחם, מי יעמוד על כל קהילה של אברכים שלנו בכל שכונה, מי עומד ועוזר להם אם לא אנחנו. אני מתפלא על הדבר הזה - שזה עיוות נוראי. פעם היינו צריכים להסביר, היום זה כל כך פשוט".

יו"ר ש"ס סיפר לפעילים: "הייתי ביום שישי לפני שבת אצל הרב בעדני (חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס א.ק.) בבני ברק, והוא דיבר איתי בכאב נוראי כשסיפר לי על אברכים מרכסים שהגיעו אליו וסיפרו לו שהופעלו עליהם לחצים גדולים מאוד להצביע לגימל (יהדות התורה א.ק.) בטענה שהמפלגה האשכנזית היא זו שדואגת למוסדות שלהם ולקהילות שלהם".

"הוא אמר לי", הוסיף וסיפר דרעי במפגש הסגור על המפגש עם הגר"ש בעדני, "שהוא הסביר להם עם דמעות בעיניים - מה יהיה עם רשת החינוך?… הרי הקיום של רשת החינוך זה בגלל הכוח הפוליטי שיש לנו מהכספים הקואליציוניים. מי יתן לנו את זה? האשכנזים יתנו לכם את הדבר הזה?".

דרעי הוסיף וסיפר לפעילי המפלגה כי הרב בעדני "חזר עוד פעם ועוד פעם, 'הרי זה דיני נפשות'... הוא ביקש מהם להעביר את הדברים ולפרסם את זה, ובעזרת השם יהיה איתו השבוע ראיון בעיתון הדרך שהוא יסיבר את העניין". נשמע השר מבטיח בהקלטה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

תנועת ש"ס דגל התורה משה גפני אריה דרעי המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד