י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תביעה

תביעה: ביקרה את הבן בסורוקה - ומתה מזיהום

שרונה אלחדד לא משה ממיטתו של ליאור. ביום שחרורו נפטרה מחיידק אלים, שלדברי משפחתה נדבקה בו בביה"ח סורוקה: "נגיב בבית המשפט". כך מפרסם הבוקר, כתב "ישראל היום"-אבי כהן

תביעה: ביקרה את הבן בסורוקה - ומתה מזיהום

שרונה אלחדד, בת ה-58 ,ביקרה מדי יום את בנה שאושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים סורוקה. בעבור שבועיים של ביקורים, אושפזה אף היא עם דלקת ריאות חמורה לאחר שנדבקה בחיידק אלים ונפטרה בתוך שלושה ימים, ביום שחרור הבן מבית החולים.

יורשיה טוענים לרשלנות של בית החולים מאחר שלא תידרכו אותה על אמצעי הזהירות שהיא צריכה לנקוט בביקורים.

לפני כשנה, אושפז בנה של המנוחה בסורוקה, בתחי¬לה במחלקת טיפול נמרץ ובהמשך במ¬חלקה כירורגית ב'. במהלך אשפוזו, הוא לקה בדלקת ריאות נרכשת בבית החו¬לים ובכל אותם ימים אימו שרונה ז"ל, לא משה ממיטתו וביקרה אותו על בסיס יומיומי. תוך כדי אשפוז בנה, נדבקה אף היא בזיהום חיידק אלים והתקבלה לבית החולים בשל מצוקה נשימתית ומחלת חום וכעבור שלושה ימים נפטרה.

דלילה, האחות, אמרה: "זה הזוי, התייחסו אליה כאילו יש לה שפעת. היא הידרדרה בתוך כמה שעות. סמכנו על הרופאים שאמרו לנו: יומיים אנטי¬ ביוטיקה והיא בחוץ".

בני המשפחה הגישו לבית משפט השלום בראשון לציון תביעה באמצעות עורכי הדין יאיר נחמיאס וכרמי בוסתנאי, בה הם דורשים פיצויים בשל רשלנות רפואית.

עורכי הדין טענו: "במיוחד בנסיבות הקיימות של ביקור יומיומי - הרי שלמעלה מכל ספק סביר היא נדבקה בסורוקה".

עורכי הדין הוסיפו כי מדובר בזיהום חיידק אלים שהוגדר על¬ ידי ארגון הבריאות העולמי כראשון מבין 12 החיידקים המסוכנים ביותר.

עוד טענו עורכי הדין, כי האם אושפ¬זה בבית החולים בשל מצוקה נשימתית ומחלת חום ובבדיקות נמצא כי נדבקה בחיידק אלים ותוך זמן קצר חלה הידרדרות במצבה אך למרות זאת, הוחלט שלא להכניסה למחלקת טיפול נמרץ. רק אחרי הידרדרות נוספת הועברה לטי¬ פול נמרץ פנימי.

לתביעה צורפה חוות דעת של מומחה למחלות ריאה ולרפואה פנימית שקבע כי: "אילו ננקטו אמצעי הזהירות המקובלים האם היתה נשארת בחיים".

כאמור, לדברי התובעים, בית החולים הוסיף חטא על פשע כאשר ניסה לומר שהאם נדבקה בקהילה ולא בבית החולים. המומחה ביקר את העובדה הזאת וציין: "הואיל והמנוחה ביקרה בביה"ח משך תקופה ארוכה, נכון וסביר לה¬ תייחס לזיהום שלקתה בו כזיהום נרכש והצגה אחרת חוטאת לאמת ומהווה עיוות של המציאות".

בית החולים סורוקה זיהום תביעה משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד