ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בשעה טובה

כדת משה וישראל: בת 91 התחתנה עם בן 96

התשובה להסתה של ליברמן: זוג יהודים ממוצא רוסי בחרו לסיים את שארית חייהם כשהם נישאים כדת משה וישראל • הם נכנסו תחת החופה ביום שישי בבוקר בבית הכנסת של חב"ד לעולי ברית המועצות והחגיגה הייתה גדולה

כדת משה וישראל: בת 91 התחתנה עם בן 96
חופה צילום: pixabay

חתונה לא שגרתית התרחשה ביום שישי האחרון בבית הכנסת חב"ד לעולי ברית המועצות הממוקם ברחוב הרצל בחיפה. מדובר בזוג יהודי - הכלה בת 91 והחתן בן 96. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בבני זוג מבוגרים ממוצא רוסי; שניהם התאלמנו והם ניצולי שואה. השניים ביקשו להתחתן כדת משה וישראל ובשעה טובה, במעמד בני המשפחה וחברים רבים, הם נכנסו תחת החופה.

לדברי אחד המשתתפים, "זו הייתה חתונה מרגשת, לראות זוג שהאישה מדברת יידיש שוטף נכנסת תחת החופה להינשא כדת וכדין". מי שארגן את החתונה היה הרב שאול בורשטיין, פעיל 'חב"ד בעלייה' ומהשליחים בחיפה שהקים את המרכז של עולי ברית המועצות בחיפה.

לדבריו, "זו לא פעם ראשונה שיש בני זוג מבוגרים שמתחתנים, לפני שנתיים היו לנו זוג יותר מבוגר שהתחתנו". 

הרב בורשטיין מספר כי, "מי שסידר קידושין היה הרב אברהם ישעיהו סמוטני מלשכת הרבנות ומחלקת הנישואין ברבנות בחיפה. אנחנו עומדים איתם בקשר צפוף בכדי שיתחתנו פה כדת משה וישראל. יש לנו זוגות שיש להם מסמכים שהם יהודים, אנחנו מסדרים את הבירוקרטיה שהכל יהיה מסודר".

"זה דבר מאוד מסובך לערוך כזו חתונה", הוא הוסיף, "הם אנשים בריאים שעומדים על רגליהם וזה מעמד מאוד מרגש ואפילו נתנו להם מתנות כדוגמת ספרי תהילים וספרי קודש אחרים".

"החתן בן ה-96 סיפר בהתרגשות כי סוף סוף הוא זוכה להינשא כדת משה ישראל", אומר הרב בורשטיין.

בורשטיין עצמו מכיר את עולי ברית המועצות מקרוב ואף קבע כמה מזוזות במשרדים של ישראל ביתנו. לדבריו, "אני 15 שנה קרוב לאביגדור ליברמן ומכיר את משפחתו צריכים לעשות השתדלות ולעשות את הדרך של הרבי ולקרב עוד יהודים. מההסתה לא מרווחים, רק יפסידו. האנשים של יהדות רוסיה יש הרבה אנשים שלא דתיים זה מפריע להם, הכל פוליטיקה".

לדברי אחד המשתתפים ששוחח עם 'בחדרי חרדים', "המסר המרכזי של האירוע שהם התאמצו להתחתן כדת משה וישראל ואת שארית חייהם הם מעדיפים לעשות ולהתנהג כמו יהודים לכל דבר, זה לא פשוט זה התשובה להסתה שמתחלחלת כאן מהמפלגה הרוסית". 

חב"ד הרב שאול בורשטיין חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד