י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הזיגזג של בני

שוב גנץ פוזל לקולות האנטי חרדים: אלו ההבטחות הפוליטיות שלו

הזיגזג: לאחר שהתחייב בפעם הקודמת להקים "ממשלה אחדות חילונית" ולאחר הבחירות הודה כי טעה באסטרטגיה - דומה כי גנץ שוב חוזר על הטעות ופוזל לקולות האנטי חרדים של אביגדור ליברמן • על התחייבותו שלא למנות את ליצמן לשר ועל הודעתו לשמור על חוק הגיוס כלשונו

שוב גנץ פוזל לקולות האנטי חרדים: אלו ההבטחות הפוליטיות שלו
גנץ ואשכנזי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שהתחייב בפעם הקודמת להקים "ממשלה אחדות חילונית" ולאחר הבחירות הודה כי טעה באסטרטגיה, דומה כי גנץ שוב חוזר על הטעות ופוזל לקולות האנטי חרדים של אביגדור ליברמן.

בראיון שהעניק הערב יו"ר כחול לבן בני גנץ ל-Ynet הוא נשאל על אפשרות כי ישב יחד עם החרדים בממשלה והתחמק שאמר כי, "אני מתחיל בשותפות שלי עם המפלגות החילוניות והיכולת לייצר פה ציונות ממלכתית נדרשת".

לדברי גנץ, "מי שלא מכיר במדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית לא יכול להיות חלק מזה, מי שגזען וקיצוני כמו סמוטריץ' אינו יכול להיות חלק מהעניין הזה. כל השאר שמכירים בישראל יהודית ודמוקרטית, יקבלו את קווי היסוד".

בתוך כך, הערב (מוצ"ש) דיווח עמית סגל כי במטרה לקחת קולות אנטי חרדים של ליברמן, גנץ התחייב לשותפות כי יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן לא יכהן בממשלתו בתפקיד כשר או כאחראי על הבריאות. כמו כן, הוא התחייב שחוק הגיוס יעבור ככתבו וכלשונו.

גם הערב התראיין שוב יושב ראש כחול לבן בני גנץ לערוצי התקשורת המרכזיים בישראל, ובהם חדשות 12, חדשות 13, כאן 11; וכן התראיין באתרי החדשות וואלה ו-ynet. אולם עד לרגע זה, גנץ לא התבטא באף כלי תקשורת חרדי.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי פניות הערוצים החרדים למפלגת כחול לבן לראיונות נענו בשלילה פעם אחר פעם. כך גם לגבי גם תחנות הרדיו, העיתונות הכתובה וכן אתרי האינטרנט החרדים.

גם באתר 'בחדרי חרדים' פנו למעלה מחמש פעמים לדוברו של יושב ראש כחול לבן בני גנץ ולדוברות המפלגה והציעו לקיים ראיון עם יושב הראש, אלא שהבקשה נענתה פעם אחר פעם בהתעלמות.

גם הערב פנינו ב'בחדרי חרדים' ללשכתו של חבר הכנסת גנץ וביקשנו לתאם ראיון למהלך השבוע הזה כדי שנוכל לשאול את השאלות הנוגעות לציבור החרדי, ממי שרואה את עצמו כראש הממשלה של ישראל לאחר הבחירות; אלא שבלשכתו של גנץ התחמקו, כאמור.

'בחדרי חרדים' פנה למפלגה כדי לקבל את תגובתה. לכשתתקבל נפרסם אותה במלואה.

בני גנץ אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד