ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ויתר על 20K

בגלל שסירב לציונים: הגיבור ממונסי זכה לכבוד

יוסף גליק, החסיד שהדף את המחבל ממונסי בחנוכה האחרון וגרם להימלטותו ואף הספיק לזכור את מספר הרכב של המפגע, זכה לכבוד גדול באירוע שהתקיים בוויליאמסבורג, גם בגלל שסרב לקבל כסף מארגון ציוני

בגלל שסירב לציונים: הגיבור ממונסי זכה לכבוד
יוסף גליק צילום: צילום מסך

האיש שעזר לתפוס את הטרוריסט במונסי בחנוכה האחרון, קיבל כבוד ביום חמישי האחרון באירוע בוויליאמסבורג, אבל לא רק בגלל מעשיו ההרואיים באותו יום, אלא גם בגלל סירובו לקבל כסף מ"ציונים".

יוסף גליק אמור היה לקבל פרס של 20,000 דולר מהפדרציה היהודית של מחוז רוקלנד והליגה נגד השמצה. עם זאת, גלוק אמר לחדשות המקומיות כי "לאחר התייעצות עם הרב שלו, הוא החליט לדחות את הכסף הזה" מכיוון שלדבריו "הכסף מגיע מארגונים ציוניים שאינם מייצגים את האמונות והערכים של הקהילה שלנו."

"לא הייתי מוכן למכור את נשמתי תמורת 20,000 $", אמר גליק. במקום זאת, 20,000 $ גויסו מחברי הקהילה וניתנו לגלוק בטקס בוויליאמסבורג ביום חמישי בערב.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', האברך יוסי גליק, הוא גיבור פיגוע הדקירה במונסי, אירוע אנטישמי קשה ומפחיד שאירע מוצאי שבת בחג החנוכה האחרון בביתו של האדמו"ר מקוסון פארשעיי, בזמן שחגגו את חג החנוכה עם סעודת מלווה מלכה בביתו של האדמו"ר.

יוסף גליק רדף אחרי המחבל ממונסי שנמלט לרכבו, והספיק להסתכל ולזכור את מספר הרכב של המחבל שניות לפני שנמלט, ומצלמה שקוראת לוחיות זיהוי איתרה את המחבל בגשר ג'ורג' וושינגטון.

יוסי זרק שולחן על הדוקר שפצע חמישה אנשים ואמר כי "הדוקר היה מתוסכל שזרקתי עליו את השולחן, הוא חטף את זה בראש, פחדתי מאד, אבל הייתי חייב לעשות את זה".

יוסי בתושייתו מנע אסון גדול עוד יותר, וגרם באמצעות השלכת השולחן לבריחתו של התוקף מהמקום.

מונסי ציונים וויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד