י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שעה וחצי חיסכון

לראשונה: מטוס ישראלי טס מעל שטחה האווירי של סודן

מטוס מנהלים ישראלי שטס בשבוע שעבר מישראל לנמל התעופה בקינשאסה, בירת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, חזר לנתב"ג בסוף השבוע כשהוא עובר מעל השטח האווירי של סודן • מטוס המנהלים שטס בסוף השבוע אינו בעל מספר רישוי ישראלי, אך נמצא בנמל התעופה בן גוריון לצורך חניה

לראשונה: מטוס ישראלי טס מעל שטחה האווירי של סודן
מטוס ממריא צילום: unsplash

מטוס מנהלים ישראלי שטס בשבוע שעבר מישראל לנמל התעופה בקינשאסה, בירת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, חזר לנתב"ג בסוף השבוע כשהוא עובר מעל השטח האווירי של סודן. כך מדווח איתי בלומנטל באתר Ynet.

כזכור, בתחילת החודש נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו באוגנדה עם יו"ר מועצת הריבונות של סודן עבד אל-פתאח אל-בורהאן, שם סוכם כי סודן תתיר למטוסים ישראלים לחלוף מעל שטחה האווירי, מלבד מטוסים של חברת התעופה אל-על הישראלית.

נתיב המטוס

בלומנטל מציין כי בעבר היו מספר מטוסים ישראלים שחלפו מעל שמי סודן, אך הם ביצעו עצירת ביניים בעמאן או במקום סמוך אחר, על מנת שהטיסה לא תרשם כטיסה "ישראלית". מטוס המנהלים שטס בסוף השבוע אינו בעל מספר רישוי ישראלי, אך נמצא בנמל התעופה בן גוריון לצורך חניה.

על פי נתוני השידור של המטוס, במסלול מישראל הוא חלף מעל תעלת סואץ, אריתריאה, אתיופיה, קניה ואוגנדה, שלקח פחות מ-7 שעות. את דרכו חזרה, עשה המטוס כבר מעל השטח האווירי של סודן, מעל קונגו, הרפובליקה המרכז-אפריקאית, סודן ומצרים, במסלול שארך כ- 5 וחצי שעות.

נתניהו עם מנהיג סודן / לע"מ

"התמונה מבחינת סודן השתנתה רבות לאחר פגישתי עם נתניהו", אמר אל-בורהאן במסיבת עיתונאים שקיים לאחר פגישתו עם נתניהו. "הפגישה נערכה ללא תנאים ובתיאומה של וושינגטון. תוצאות הפגישה יפורסמו בקרוב ובראשן שיפור הכלכלה. הממשלה תבחן את סוגיית שיתוף הפעולה ולאחר מכן נעדכן את ישראל".

סודן טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד