י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מבצע רון"

בעקבות רון חולדאי: עשרות אלפי חילונים הניחו תפילין

לאחר החלטת רון חולדאי שלא לאשר הנחת תפילין בסמוך לבתי ספר, עשרות אלפי יהודים שאינם דתיים הניחו בימים האחרונים תפילין • זאת כחלק מ"מבצע רון" על שם רון חולדאי, אותו יזם בועז גולן הבעלים של חדשות 0404

 בעקבות רון חולדאי: עשרות אלפי חילונים הניחו תפילין
Esther Rubyan/Flash90

לאחר החלטת רון חולדאי שלא לאשר הנחת תפילין בסמוך לבתי ספר, עשרות אלפי יהודים שאינם דתיים הניחו בימים האחרונים תפילין וזאת כחלק מ"מבצע רון" על שם רון חולדאי, אותו יזם בועז גולן הבעלים של חדשות 0404. כמו כן בבתי חב"ד ברחבי העולם מדווחים על עלייה גדולה בכמות המבקשים להניח תפילין.

משה בוקאי המתגורר בארה"ב ציין כי החליט לחזור ולהניח תפילין אחרי שנים שלא הניח, ואמר לחדשות 0404: "ברוך ה' הכל טוב אצלי, אך הבנתי שהתפילין זה מה שהיה חסר לי".

משה כתב בפייסבוק שלו: "טוב, אז לאלו מכם שמכירים אותי, אתם יודעים שאני בכלל לא פעיל בפייס או בשום אתר חברתי אחר. כן יש לי חשבון פה ולפעמים אני רושם איחולי מזל טוב. כולי תקווה שהמעשה היחיד הזה שאני עושה פה כעת, ששנים שמרתי על שקט פוליטי או אחר בפייס, לא יגרור אותי להיות פעיל פה. אז בסופו של דבר החלטתי לשתף אתכם בהחלטתי הספונטנית היום. ותרשו לי לחסוך בדיבורים אלו אנשים, יהודים, צדיקים, אזרחים הם אנשי חב"ד, איזה אנשיםםםם. הכל בחיוך, בטוב, בטוהר, בעדינות, במתיקות, ברכות, במתינות, באהבה, בחמלה, במסירות, בחיבוק, בשמחה, באושר, בכבוד, בהוד והדר! שתפו, לכבוד רון חולדאי".

כזכור עיריית תל אביב החליטה לאסור הצבת דוכנים להנחת תפילין בסמיכות לבתי ספר. במענה לשאילתה שהוגשה אמרו בעירייה כי "אין להציב את הדוכן במרחב הקטן מ-100 מ"ר מבית ספר, גן ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר אשר משרת בעיקר קטינים".

לאחר הפרסום על החלטת ראש העיר חילונים ודתיים התאספו ביום חמישי האחרון למחאה ספונטנית מול בניין העירייה בתגובה לאיסור שהוציאה עיריית תל אביב להניח דוכני תפילין בשטח הציבורי הקרוב לבתי ספר.

הנערים שרובם אינם דתיים אולם קרובים למסורת ואוהבי אלוקים, קיבלו את הידיעה שהוציאה עיריית תל אביב והרגישו צורך להביע מחאה על האיסור הזה. הם פנו לבנימין אשר פעיל קירוב ונוער בדרום תל אביב שהחליט בצעד מחאתי וספונטני להגיע עם הנערים לכיכר מול העירייה עם טליתות ותפילין ולשיר שירי שבת ויהדות.

מנגד היום יו״ר המועצה הדתית בתל אביב, אלדד מזרחי, טען הבוקר (ראשון) כי אין שום איסור מהעירייה על הצבת דוכני תפילין בעיר, וכי כל הדיווחים בנושא הם "פייק ניוז".

"עיריית ת"א מעולם לא אסרה הצבת דוכני הנחת תפילין במרחב הציבורי. להיפך, קיימים עשרות רבות של דוכנים ברחבי העיר וכולם ברשות ובאישור העירייה" טען מזרחי. "תעיד על כך תנועת חב"ד בעיר הפעילה כידוע בתחום זה. לא חל כל שינוי בהגבלה שניתנה בעבר על הצבת דוכנים בסמוך לבתי ספר והיא אינה קשורה דווקא לעניין דתי״.

לדבריו, "הטענות הללו כנגד עיריית תל אביב וראש העיר חולדאי אינם לעניין וחסרות כל בסיס עובדתי. העיסוק התקשורתי בנושא משרת רק גורמים אנטי דתיים שבחרו להפיץ ידיעה כוזבת שאין בה מלבד הרצון ללבות את אש המחלוקת״.

רון חולדאי דוכן תפילין הנחת תפילין בועז גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד