י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כיצד משפיע ואם בכלל פרסום ההקלטות

סקרים חדשים: שבועיים לבחירות - גוש השמאל ממשיך להוביל

למרות הקלטות אשכנזי-מנדלבליט, 'כחול לבן' לא נפגעת ומובילה כמפלגה הגדולה גם בכנסת הבאה, כך גם גוש השמאל-ערבים משיג יותר מנדטים | נתניהו ממשיך להוביל בהתאמה לראשות הממשלה | כמה בכל זאת משפיע פרסום ההקלטות וכמה מקבלות המפלגות החרדיות 

סקרים חדשים: שבועיים לבחירות - גוש השמאל ממשיך להוביל
פתקי הצבעה בקלפי צילום: אלי אחימאיר

שני סקרים שמתפרסמים הערב (שני) שבועיים לבחירות לכנסת ה-23, לא מבשרים טובות לאזרחי ישראל, שכן הם מלמדים כי אין הכרעה ברורה בין הגושים.

מסקר 'ערוץ 13' עולה כי יש תזוזה קלה בגושים, אך עדיין נראה כי הפלונטר הפוליטי ימשיך ללוות אותנו, ואף קיים סיכוי למערכת בחירות רביעית תוך שנה.

על פי הסקר, אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום, כחול לבן' בראשות בני גנץ הייתה מקבלת 36 מנדטים ושומרת על כוחה כמפלגה הגדולה בכנסת. הליכוד בראשות בנימין נתניהו בפער מתחתיה ומקבלת 33 מנדטים. הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה עם 14 מנדטים.

הגוש החרדי נחלש מעט ומקבל 15 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי 8 לעומת 9 בבחירות האחרונות ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 7 לעומת 7 בבחירות האחרונות. 

העבודה – גשר - מרצ בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ נחלשת מעט ומקבלת 8 מנדטים, לעומת ימינה בראשות נפתלי בנט עם הרב רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' שמקבלת 7 מנדטים.

ישראל ביתנו בראשותו של אביגדור ליברמן מקבלת 8 מנדטים בלבד.

עוצמה יהודית בראשות עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

על פי החלוקה לגושים: גוש הימין עם 54 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 58 מנדטים, וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 8 מנדטים בלבד.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, 45% מהמשיבים ענו כי ראש הממשלה נתניהו הוא המתאים ביותר, בעוד 33% אמרו כי בני גנץ הוא המתאים ביותר. 16% השיבו כי אף אחד מהם.

בשאלת התערבותה של הרשימה הערבית המשותפת בהקמת הממשלה, 44% מהנשאלים ענו כי אם אחרי הבחירות תושבע ממשלה בראשות בני גנץ, כשחברי הכנסת של הרשימה המשותפת יימנעו מלהשתתף בהצבעה, תהיה זו ממשלה לגיטימית. 33% ענו כי תהיה זו ממשלה לא לגיטימית ו-23% לא יודעים.

אתמול (ראשון) פורסמו בערוץ 13 הקלטות שמהן עולה כי במהלך תקופה ארוכה, לא עדכן גבי אשכנזי את רשויות החוק כי הוא מחזיק בידיו העתק של המסמך המזויף שזכה בהמשך לכינוי "מסמך הרפז". 29% מהמשיבים אמרו כי התנהגותו של הרמטכ"ל לשעבר מורידה את הסיכוי שיצביעו לכחול לבן, 2% אמרו כי התנהגותו מעלה את סיכוי שיצביעו למפלגה, 45% אמרו כי החשיפה לא תשנה את החלטתם לכל כיוון, ו-24% נוספים כלל לא שמעו על הפרשה – או על ההקלטות.

מסקר 'וואלה NEWS' שהתפרסם היום (שני) עולה מצב מעט שונה, אך בשורה התחתונה די דומה. מפת הגושים לא מראה תזוזה של ממש, ואם המצב יימשך כך נגיע ככל הנראה למצב של סבב בחירות רביעי בתוך שנה.

על פי הסקר, אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום, 'כחול לבן' בראשות בני גנץ הייתה מקבלת 34 מנדטים ושומרת על כוחה כמפלגה הגדולה בכנסת. הליכוד בראשות בנימין נתניהו מצמצמת את הפער ומקבלת 33 מנדטים. הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה עם 13 מנדטים.

הגוש החרדי שומר על כוחו ומקבל 16 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי 8 לעומת 9 בבחירות האחרונות ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 8 לעומת 7 בבחירות האחרונות. 

העבודה – גשר - מרצ בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ מתחזקת מעט ומקבלת 10 מנדטים, לעומת ימינה בראשות נפתלי בנט עם הרב רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' שנחלשת ומקבלת 7 מנדטים.

ישראל ביתנו בראשותו של אביגדור ליברמן מקבלת 7 מנדטים בלבד.

עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.5% מקולות הבוחרים בלבד.

על פי החלוקה לגושים: גוש הימין עם 56 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 57 מנדטים, וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 7 מנדטים בלבד.

עוד עולה מן הסקר, כי רוב הציבור מתנגד להקמת ממשלה בתמיכה חיצונית של ח"כים מהרשימה המשותפת, אך במרכז-שמאל - הבייס של כחול לבן - ישנו דווקא רוב שתומך בכך, אם זו תהיה האופציה היחידה שבאמצעותה ניתן יהיה למנוע בחירות רביעיות. 54% מהציבור הכללי לא יתמוך בהקמת ממשלה בתמיכה חיצונית של המשותפת, גם אם זו תהיה אופציה היחידה למנוע בחירות, ורק 28% יתמכו. ההתנגדות עולה דרמטית בקרב מי שמגדיר את עצמו כמצביע ימין - עם 74% התנגדות ורק 11% תמיכה; בתמונת מראה, בקרב מצביעי מרכז-שמאל, 59% יתמכו בהקמת ממשלה בתמיכת המשותפת כדי למנוע בחירות רביעיות, ורק 22% אומרים כי יתנגדו.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, שם נפתח פער בין נתניהו וגנץ. 43% מהציבור סבורים שנתניהו מתאים יותר מגנץ לעמוד בראשות הממשלה הבאה ואילו 35% סבורים שגנץ מתאים יותר מנתניהו. 16% השיבו שאף אחד מהם, ו-6% אמרו "לא יודע".

סקר ערוץ 13 נערך ע"י פרופסור קמיל פוקס וכלל 709 נשאלים, מהם 603 מהחברה היהודית ו-106 מהחברה הערבית. התשאול בחברה היהודית נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול בחברה הערבית נערך ע"י חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה: 3.8%.

עורך סקר וואלה: מדגם יעוץ ומחקר, מועד איסוף הנתונים: 16-17/2/2020, אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה, מספר המתבקשים להשתתף: 3,486, מספר המשיבים בפועל: 502, טעות הדגימה המירבית: 4.4%+, שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות, שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית, אופן ביצוע הסקר: טלפוני + אינטרנטי.

סקר בחירות סקר מנדטים בחירות 2020 בחירות לכנסת ה-23 קמיל פוקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד