י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לא הגיש 7 דוחות על שלוש חברות ונשלח למאסר

המחוזי פסק: בעלים של שלוש חברות, שלא הגיש דוחות למס הכנסה, ירצה 11 חודשי מאסר בפועל • בית המשפט קבע כי למערער היה דפוס פעולה חוזר של פעילות עסקית ניכרת באמצעות חברה מסוימת ואי הגשת הדוחות שלה ואח"כ סגירתה והעברת הפעילות לחברה אחרת

לא הגיש 7 דוחות על שלוש חברות ונשלח למאסר
כלא. אילוסטרציה צילום: unsplash

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, שדן בהרכב - סגן הנשיאה השופט אליהו ביתן, השופטת גילת שלו והשופט ישראל אקסלרד, קיבל את עמדת רשות המסים והותיר על כנה את תקופת המאסר של 11 חודשים, שנגזרה על בעלים של שלוש חברות שלא הגיש דוחות שנתיים למס הכנסה. עו"ד ציון קינן מפרקליטות מחוז דרום ייצג את המחלקה הפלילית ירושלים ברשות המסים.

המערער, דוד דהן משדרות נידון בבית משפט השלום באשדוד למאסר בפועל של 11 חודשים, לאחר שהורשע באי הגשת 7 דוחות שנתיים - של שלוש חברות פרטיות בבעלותו והדוח האישי שלו. כמצוין בגזר הדין, החברה בבעלותו של המערער שעסקה שיפוצים לא הגישה דוחות שנתיים לשנים 2008 – 2009, החברה בבעלותו של המערער שעסקה בעבודות בנייה לא הגישה דוח שנתי לשנת 2015 והחברה בבעלותו של המערער שעסקה בבניה לא הגישה דוחות שנתיים לשנים 2013 – 2015 ודהן עצמו לא הגיש את הדוח שלו לשנת 2015. החקירה נגד דהן נוהלה ע"י פקידי שומה חקירות ירושלים ומרכז ברשות המסים.

עוד עולה מגזר הדין כי למערער היה דפוס פעולה חוזר, הוא פעל במסגרת חברה אחת, לא הגיש את דוחותיה, הפסיק לפעול באמצעותה והעביר את הפעילות לחברה הבאה, וכך הלאה. יתרה מזאת, גם לאחר הגשת כתב האישום הראשון נגדו הוא המשיך לבצע עבירות דומות בשתי החברות. וכפי שנכתב בגזר הדין "בסופו של דבר, הפעילות העסקית של המערער בחברות השונות גלגלה מעל 50 מיליון ₪ ומס הכנסה לא קיבל על כך דוחות". עוד נכתב בפסק הדין – "אי הגשת דוחות או הגשתם באיחור ניכר, משבשת את הסדרים ומכבידה על בירור העובדות, פוגמת בצורה משמעותית ביכולת השלטונות לעמוד על רווחי הנישום ולגזור מהן את חבותו במס, ובסופו של דבר פוגעת בהכנסות המדינה ובחלוקה השוויונית של הנטל".

העלמת מסים רשות המסים עונש מאסר דוחות כספיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד