ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"ארסן את המוסד"

איילת שקד: להגביל את סמכויות היועמ"ש

שרת המשפטים לשעבר בהצהרת כוונות: "אם אחזור למשרד המשפטים, ארסן את מוסד היועמ"ש שצבר יותר מדי סמכויות"

איילת שקד: להגביל את סמכויות היועמ"ש
היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90

חברת הכנסת איילת שקד (ימינה), פעם שרת המשפטים, לא זנחה את רצונה העיקש והמתמשך לחזור ולכהן כשרת המשפטים, גם בממשלה הבאה.

בראיון עתיר אספירציות למוסף שישבת של "ישראל היום" שיתפרסם ביום שישי הקרוב, מפרטת שקד את יעדיה ליום שבו - אם וכאשר - תחלוש שוב על מערכת המשפט הישראלית.

העברת חוק יסוד: החקיקה, שיכלול את פסקת ההתגברות ברוב של 61. שנית, עריכת שימועים פומביים בכנסת לשופטים המועמדים לכהן בעליון, "כך שכל הציבור יוכל להתרשם מהם ויידע מהן העמדות המשפטיות שלהם".

נוסף על כך, רוצה שקד להגדיר וגם להגביל בחקיקה את סמכויות היועץ המשפטי לממשלה: "המוסד הזה צבר לאורך השנים המון סמכויות, ובית המשפט סיפח לו המון סמכויות מבלי שהדברים יוגדרו. תפקיד היועמ"ש כל כך עוצמתי, ולכן חובה לעגן אותו בחקיקה. דוגמה למגבלה שחשוב להגדיר היא, שאם היועמ"ש לא מגן על עמדת המדינה - השרים לא חייבים להתיישר לפי העמדה שלו והם רשאים לקחת עורך דין פרטי".

אשר למערכת הבחירות השלישית בתוך שנה, מודה יד ימינו של נפתלי בנט כי: "אנחנו במערכה קשה מאוד ואגרסיבית".

היא שבה על הכרזות הימין שנשמעו לאחר הכרזת תוכנית המאה האמריקנית: "רק אנחנו נמנע הקמת מדינה פלשתינית. בתוכנית השלום של טראמפ יש הזדמנות גדולה להחיל ריבונות ביהודה ושומרון, ואז כבר לא תקום מדינה פלשתינית. אם הצעד הראשון יהיה משא ומתן עם הפלשתינים, זו תהיה סכנה אדירה".

לבד מכך, הצהירה שקד כי מייד לאחר הבחירות בכוונתה לפעול לביטול תשלומי הפנסיה לעובדים זרים, המועסקים בענפים שונים של חקלאות, מסעדנות, בניין, תעשייה וסיעוד. במהלך סיור שערכה ביישוב עין יהב שבערבה, התחייבה שקד, כי יחד עם חבריה למפלגת ימינה, תפעל לביטול התשלומים, כצעד ראשון להקלת העלויות שבהן נושאים מעסיקיהם בישראל. לפי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, נכון לסוף שנת 2018 הועסקו בישראל יותר מ־98 אלף עובדים זרים באופן חוקי.

איילת שקד אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד