ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"מנסים להסתיר מאיתנו משהו"

הקוריאנים במלון בטבריה; מסרבים לספק מידע על מצבם הבריאותי

אמש חשפנו ב'בחדרי' תיעוד בו נראים עשרות תיירים דרום קוריאנים מסתובבים בחופשיות במלון מוכר בטבריה, למרות ההוראות הגורפות - להכניס אותם לבידוד • בבית המלון מסרבים לענות על שאלות בנוגע למספר התיירים במלון, מצבם הבריאותי ועד מתי ישהו בבידוד במלון 

הקוריאנים במלון בטבריה; מסרבים לספק מידע על מצבם הבריאותי
מסכת פנים צילום: unsplash

בעקבות החשש מהתפשטות נגיף הקורונה בארץ, ובעקבות כך שתשעה אזרחי דרום קוריאה נדבקו בנגיף ושהו בארץ, משרד הבריאות הנחה על איסור כניסה לארץ של אזרחי דרום קוריאה, והחזרתם הביתה של התיירים ששוהים בארץ.

כמו כן, משרד הבריאות הנחה את התיירים להכנס לחדרם ולשהות בו בבידוד עד להחזרתם לארצם.

אמש (מוצ"ש) חשפנו ב'בחדרי' תיעוד ובו נראים עשרות דרום קוריאנים מסתובבים בחופשיות במלון קלאב הוטל בטבריה, למרות ההוראות הגורפות - להכניס אותם לבידוד מוחלט.

אורח ב"קלאב הוטל" אמר ל'בחדרי חרדים', כי "זה פחד מוות. משרד הבריאות הנחה משהו אחד, והתיירים עושים משהו אחר. אני רועד מפחד. לא ייתכן שהם מסתובבים בחופשיות כזאת ובית המלון לא יעשה כלום".

למרות התיעוד הברור, בית המלון טען שהתיירים הונחו להשאר בחדרים, ואף קיבלו את הארוחות לחדרים. גם כשאמרנו להם שיש בידינו תיעוד המוכיח אחרת, הם עמדו על שלהם.

היום (ראשון) דווח ב'ישראל היום' כי כמה עשרות תיירים מקוריאה הדרומית, נמצאים בבידוד גם בשעה זו גם במלון קלאב הוטל שבטבריה. עם זאת, בבית המלון מסרבים לענות על שאלות ולומר כמה תיירים בדיוק שוהים במלון, מה מצבם הבריאותי, עד מתי הם אמורים לשהות בבידוד בבית המלון וכיצד הם פועלים בבידוד אותם התיירים.

בתגובה הרשמית שנשלחה מטעם קלאב הוטל נכתב: "כידוע, בעונה זו של השנה מתארחים צליינים רבים מקוריאה במלונות טבריה בפרט ובאזור הצפון בכלל. המלון פועל על פי הנחיות משרד הבריאות תוך הקפדה על הנחיות אלה כלפי האורחים מקוריאה".

אחד האורחים אמר ל'בחדרי חרדים', כי הוא עזב עם צאת השבת בגלל החשש מהקורונה. "זה שבית המלון לא מוכן לספר מה מצבם הבריאותי של התיירים, רק מפחיד הרבה יותר. אני מרגיש שהם מנסים להסתיר מאיתנו משהו".

נכון לעכשיו, ישנם כ-1,700 תיירים מקוריאה הדרומית בישראל. לא ידוע היכן נמצאים כולם, אך רבים מהם מטיילים  בקבוצות תיירים גדולות ומאורגנות, מה שמקל על מאמצי האיתור של הרשויות במדינה. התיירים שמטיילים בישראל באופן עצמאי, מקשים יותר על הרשויות ובעיקר על משרד הבריאות, שממשיך במאמצים לאתר את כל התיירים הרלוונטיים ולמסור להם את ההנחיות.

קורונה דרום קוריאה בידוד בית מלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד