י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצל תכנית המאה

פרוש חתם: "אמנע הקמת מדינת פלסטינית"

סגן השר פרוש חתם היום על מסמך בו הוא מתחייב לשמור על ארץ ישראל שלמה וכן לפעול שלא תוקם מדינה פלסטינית בצל תוכנית המאה. המכתב יועד לחסידי חב"ד, אך מכוון גם אל הרב דוד חי הכהן

פרוש חתם: "אמנע הקמת מדינת פלסטינית"
מאיר פרוש צילום: ארי קלמן, בחדרי חרדים

בצל הדיונים שנמשכים בין יהדות התורה ללשכתו של הרב דוד חי הכהן, סגן השר מאיר פרוש חתם היום (ראשון) על מסמך בו הוא מתחייב כי יפעל שלא תקום מדינת פלסטינית ואף התחייב שלא להעלות את הנושא לשיחות מו"מ במסגרת שיחות המו"מ שיפתחו לאחר הצגת תוכנית המאה של נשיא ארה״ב דונלד טראמפ.

פרוש חתם היום על מכתב שנועד עבור חסידי חב"ד. המסמך מציג את העקרונות שביקש הרבי מחב"ד לשמור בארץ ישראל ובהם "שלילה מוחלטת של פגיעה כל שהיא בהלכה בכלל ובפרט בשמירת השבת, בישיבות ובכוללים כפי שמקובל ובשאר מצוות התורה".

עוד מתחייב פרוש במכתב: "שלילה מוחלטת של פגיעה כל שהיא בשלמות העם על ידי תיקון חוק מיהו יהודי, שיאמר בו שיהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה או שנתגייר כהלכה".

ההתחייבות המשמעותית היא הסעיף השלישי בן כותב סגן השר כי הוא יפעל לשלילה מוחלטת של הקמת מדינה פלסטינית, אפילו באופן של אוטומציה ואפילו לא דיבור של כל הנ"ל בעת המו"מ".

כאמור, אמנם המכתב נועד לחסידי חב"ד, אך הוא בהכרח משפיע גם על מרתון השיחות עם הרב דוד חי הכהן, שטרם החליט סופית האם למשוך את תמיכתו מרשימת יהדות התורה לקראת הבחירות בשבוע הבא.

מאיר פרוש מדינה פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד