י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חסר תקדים • צפו

חשיפה: שר התורה הגר"ח קנייבסקי בהתבטאויות חריפות ביותר נגד הרב ברלנד

שר התורה הגר"ח קנייבסקי קובע כי "הרב ברלנד הוא משוגע", כך בהקלטה נדירה ולא שגרתית שמתפרסמת לראשונה ב'בחדרי חרדים'. מדובר בהתבטאות חריפה ביותר מגדול בישראל שמילותיו שקולות ומדודות | האברך ששמע זאת מפי הגר"ח מספר ל'בחדרי', מה הניע אותו

חשיפה: שר התורה הגר"ח קנייבסקי בהתבטאויות חריפות ביותר נגד הרב ברלנד
שר התורה הגר"ח קנייבסקי עם הרב ברלנד צילום: נתן כהן

בהקלטה נדירה ולא שגרתית שהגיעה ל'בחדרי חרדים' ומתפרסמת לראשונה, נשמע מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, מתבטא באופן חריג וחריף ביותר נגד הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים', שנמצא כיום במעצר ובעבר הודה והורשע במעשים חמורים.

מדובר בהקלטה נדירה וראשונה מסוגה, שכן אותם הרבבות הפוקדים את ביתו של שר התורה מקבלים תמיד ברכת הצלחה או עצה - כשמילותיו של שר התורה שקולות ומדודות ביותר.

הרקע לאמירה החריפה, כך נודע ל'בחדרי חרדים' החל לפני כשנה, כאשר אחד ממאמיניו של מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד, התווכח עם חבר מהכולל בנוגע לרב ברלנד. בעקבות הוויכוח, פנה המאמין בשאלה לשר התורה הגר"ח קנייבסקי, וזה השיב לו בתשובה חריגה: "הוא צודק, הרב ברלנד הזה הוא משוגע".

מדובר כאמור באמירה מפה קודשו של הגר"ח בחודשי החורף תשע"ט. "באותם חודשים למדתי בכולל עם אברך המקורב לרב ברלנד", סיפר ל'בחדרי חרדים', "הוא ראה שאספתי את הפשקווילים בכולל על העצרת בחברון, הוא פנה אלי ומחה תוך שהוא מנמק כי מדובר באדם צדיק".

האברך ממשיך ומספר: "ניסיתי לומר לו על מכתבי הרבנים נגדו, אך האברך סירב לקבל. לאחר כשבוע, ניגש אליי אותו אברך, ואמר לי: "ר' חיים אמר שאתה צודק. הלכתי לשאול אותו אם אני צריך להוכיח אותך, ור' חיים אמר לא למחות כי הרב ברלנד משוגע".

מבדיקת 'בחדרי' עולה, כי לא מדובר בהתבטאות בודדת שיוצאת מפי קדשו של מרן שר התורה בצורה חריפה נגד הרב ברלנד. הרב דן, אברך ת"ח ממודיעין עילית (בוידאו), פנה לשר התורה הגר"ח קנייבסקי בעניין אישי, ותוך כדי שוחח איתו גם על הרב ברלנד. "ראיתי אנשים בסביבה שלי שמתקרבים לרב ברלנד, שמתנהל ביניהם וויכוח תמידי בקשר לצדיקותו של הרב ברלנד", הוא מספר ל'בחדרי חרדים'.

הוא פנה עם התלבטותו לרב קנייבסקי. לדבריו: "הוא הסתכל עלי ואמר לי: 'רשע, לא להתקרב אליו'. הוא אמר את זה בצורה מאוד ברורה, חדה, חזר על זה פעמיים" סיפר.

בהקלטה נוספת שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נשמעת גם הרבנית לאה קולדצקי, בתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, במענה לשאלתה של אשה חולה שלדבריה הרב ברלנד גבה ממנה סכומי עתק בתמורה לברכה: "הרב (הגר"ח קנייבסקי) אמר: דבר ראשון הוא בירך אותך ברפואה שלמה, הוא רק רוצה את השם שלך".

"מה הם רוצים מאנשים? מה? הוא רוצה לתת פדיון נפש? שיתן שמונה עשרה שקלים לצדקה, מספיק". הרבנית קולדצקי מוסיפה: "אל תתקשרי לאנשים שרוצים כסף, בחיים לא. מה שהם רוצים מהאנשים זה לסחוט אותם בשעת צרתם חס וחלילה".

באותו עניין, בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בירושלים לפני שבוע וחצי בעניינו, אמר פרקליטו עו"ד עמית חדד: "התיק הזה הוא תיק מוזר. הוא תיק מוזר כי הוא עוסק באדם מוזר שקוראים לו הרב ברלנד. הרב ברלנד הוא לא אדם רגיל. הוא נמצא בשוליים של החברה והפעולות שלו בשוליים - לפעמים נתפסות על ידי גורמי אכיפת החוק כפעולות שנכנסות לסעיפי העבירה".

הרב אליעזר ברלנד הרב חיים קנייבסקי הרבנית קולדצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד