ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

לְבַקֵּשׁ רַחֲמִים: שעות לפתיחת המסע; השיר נחשף

את ההחלטה על היציאה למסע, רביעי במספר בתוך שנה בלבד, קיבל מרן שר התורה שליט"א , לאחר שלמעונו עלו ובאו רבנים ואישי ציבור שהעלו את החשש מהשאננות הגדולה של הציבור החרדי והסכנות הטמונות בהקמת ממשלה ששמה לעצמה למטרה לעקור כל סממן יהודי בארץ ישראל

לְבַקֵּשׁ רַחֲמִים: שעות לפתיחת המסע; השיר נחשף
לבקש רחמים צילום: מתוך הסרטון

מערכת הבחירות הקרובות, הנראית יותר מתמיד ככזו העלולה להביא לעלייתם של כוחות המבקשים לכרות ברית על ה' ועל משיחו – קרבה בצעדי ענק, כאשר בקרב הציבור כולו היא גם מתקבלת בפיהוק ענק.

אלא שאם לציבור הכללי ישנה את הפריבלגיה לפהק – לציבור החרדים והיראים אין אותה. החרדה מוחשית ואמיתית, וההבטחה הברורה הנשמעת מפי אויבי היהדות החרדית ומצריה לפיה "לא יהיו בחירות רביעיות" אמורה להעיר ולעורר את כולנו.

והחרדה הזו עולה ובוקעת עד למעלה, הכי למעלה. ממרום שנותיו, ואחרי שנה רוויה מסעות שונים -קרובים ובעיקר רחוקים, הביע מרן שר התורה שליט"א את רצונו שוב: "יוצאים", אמר לבני ביתו.

את ההחלטה על היציאה למסע, רביעי במספר בתוך שנה בלבד, קיבל מרן שר התורה שליט"א , לאחר שלמעונו עלו ובאו רבנים ואישי ציבור שהעלו את החשש מהשאננות הגדולה של הציבור החרדי והסכנות הטמונות בהקמת ממשלה ששמה לעצמה למטרה לעקור כל סממן יהודי בארץ ישראל.

למרות גילו המופלג וסדר לימודו המפרך, ביקש הרב מבני ביתו לצאת למסע נוסף בכדי להעיר את לב הציבור לסכנות הכבירות העומדות בפתח.

אלא שהפעם, הוא לא מסתפק רק ביציאה. בהוראתו, המסעות הפעם יהיו ממוקדים סביב הנשק הגדול היותר אותו מחזיקים יהודים מאמינים: נשק התפילה. "בחרבי ובקשתי". התיאורים של בני הבית על מזג אויר סוער וחורפי לא הניאו את מי שנושא את המשא הגדול על לבו, והוא תבע וביקש – "יוצאים. יוצאים להתפלל, לבקש רחמים להצלחת המערכה הגדולה".

כך, נקבעו נקודות המסע שהוכתר בשם הנוגע "לבקש רחמים", כאשר הוא נפתח היום, יום ג', ברחבת ישיבת 'עטרת שלמה' בכניסה לקרית ספר.

מחר (ד'), יגיע מרן לטבריה, ביום חמישי לעצרת תפילה וזעקה בכותל המערבי, במוצאי שבת לבית שמש, וביום ראשון בבני-ברק.

בתוך כך נודע כי מרן הגר"ש גלאי חיבר תפילה מיוחדת שתודפס במאות אלפי עותקים למשתתפי מסע הקודש בכדי לקרוע שערי שמיים לקראת המערכה הגורלית בפתחה אנו נמצאים.

ברגע שהתקבלה ההחלטה, החליטו בוועדה המארגנת ליזום שיר מיוחד שילווה את המסע תחת הכותרת 'לבקש רחמים'. השיר 'הולבש' על מילות השיר המיתולוגי של ר' שלמה קרליבך "אתיתי לחננך.. לבקש רחמים", כאשר בשיר משולבים מוטיבים מתוך מגילת אסתר, 'על הנסים' ו'שושנת יעקב' ברוח ימי חודש אדר בפתחם נכנסנו היום.

השיר מלווה בקטעי וידאו נדירים של מרן שר התורה שליט"א בתפילות ובתחנונים מהשנה האחרונה.

צפו: 

הפקה וייזום: שמעון ברייטקופף וירח טוקר  | הפקה מוזיקאלית: אולפני "אנחנו וצאצאינו", בני ברק | לחן מקור: "אתיתי לחננך" – ר' שלמה קרליבך | שירה: מאיר גפני | עיבוד מוזיקלי: שמוליק וינרייך | מקהלה: שמוליק גולדשטיין, שמוליק וינרייך, יענקי ביקסנשפן | עיבוד קולי: שמוליק גולדשטיין  הפקת וידאו: מ. קוסובר

יהדות התורה הגר''ח קנייבסקי בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד