ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בצעד נדיר

המסע לאוקראינה של המלאך מהר שמואל

הגאון הצדיק רבי יעקב דוד סטפנסקי מי שמכונה "המלאך מהר שמואל" יצא באורח נדיר לביקור של יממה באוקראינה 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא וגם על הסעודה שערך שלא כהרגלו לכבוד ראש חודש

המסע לאוקראינה של המלאך מהר שמואל
הרב סטפנסקי באוקראינה צילום: באדיבות המצלם

לרגל ראש חודש אדר יצא המלאך מהר שמואל הגאון הצדיק רבי יעקב דוד סטפנסקי למסע של יממה להשתטחות על קברי הצדיקים באוקראינה.

הרב יעקב דוד סטפנסקי, הידוע כמי שנחבא אל הכלים כפי שפורסם בעבר בכתבת פרופיל של העיתונאי יקי אדמקר בוואלה יצא עם קבוצה קטנה מנאמניו, בהם הרב אלחנן רוזנפלד ראש ישיבת וולוז'ין בקייב וקבוצה מצומצמת מתלמידי הישיבה.

המסע החל בחצות הליל בתפילת מעריב בהשתפכות הנפש בבית הכנסת ליד ציונו של אור שבעת הימים הבעש"ט זיע"א.

עם נץ החמה התקבצו בני החבורה לתפילת ראש חודש מרוממת לקריאה בתורה לרגל ראש ראש חודש, השתמשו בספר תורה קטן ומהודר שהרב - ההולך כל היום כשהוא מעוטר בתפילין ועטוף בטלית - נושא עמו בחיקו כל היום לכל מקום שהוא פונה.

לאחר התפילה פצחו בריקוד טפחיים מעל גבי הקרקע בשירי התעלות עם הקומזיצאי ר' יצחק (איציק) ניימן ובעלי המנגנים יוני רוזנפלד, אברהם דרוק במשך שעה ארוכה.

לאחר סעודת ראש חודש יצאו בני החבורה לציונו של ר' ישראל בן ר' אליעזר הבעל שם טוב זיע"א ושאר בני החבורה קדישא הטמונים בבית החיים במזיבוז' סמוך ונראה לאור שבעת הימים, שם הזכיר המקובל הרב יעקב דוד סטפנסקי בדמעות ובתחנונים כל שם ושם בפרטות

משם יצאו בני החבורה לברדיטשוב, מיד לאחר תפילת מנחה בקריה וסעודת ראש חודש כאשר הרב סטפנסקי יוצא מגדרו ונמנע מעט מההסתגפויות שלהם הוא רגיל ונוטל את ידיו לכבוד ראש חודש כדי שיוכלו לזמן לברכת המזון בעשרה ואף אכל מעט מרק חם לכבוד ראש חודש דבר שלא קרה כבר זמן רב.

משם יצאו לציונו של סנגורן ישראל הרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב שם נשאו תפילות ותחנונים והזכרת שמות אנשים של קשיי יום שביקשו מהרב את ברכתו.

עם סיום התפילה וסיומו של מסע תפילה יצאו בני החבורה לשדה התעופה בוריספול וחזרה ארצה.

הרב סטפנסקי אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד