י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נעדר מהדיון

גנב 15 מיליון וסירב להגיע לבית משפט כי "לא יקבל אוכל כשר"

יועץ פיננסי שגנב 15 מיליון ליש"ט ממשקיעים לא הגיע לבית המשפט - לאחר שלטענת עורך דינו הוא חשש שלא יצליח לדאוג לעצמו לאוכל כשר אם יעבור לכלא אחר

גנב 15 מיליון וסירב להגיע לבית משפט כי "לא יקבל אוכל כשר"
אילוסטרציה צילום: pixabay

יועץ פיננסי שגנב 15 מיליון ליש"ט ממשקיעים, לא הגיע לבית המשפט ביום רביעי האחרון לדיון. עורך דינו טען כי הוא חושש שלא יצליח לדאוג לעצמו לאוכל כשר אם יעבור לכלא קשה יותר.

פרדי דייוויד בן ה-51, השתמש במוניטין הטוב שלו בקהילה היהודית כמנהל של חברת ההשקעות HBFS בכדי למכור ללקוחותיו נכסי השקעה שלא היו קיימים.

דייוויד העביר לאמו בסביבות 176,000 ליש"ט כשהוא היה תחת חקירה וביזבז כ-36,000 ליש"ט על הימורים רק כמה ימים לפני שנעצר בשנה שעברה.

הוא השתמש בחלק מהשקעה בסכום של 80,000 ליש"ט מקורבן אחד כדי להקים מסעדה בשם "בואו בשרים", ולבקר ביוון ובישראל ומימן כך את התמכרותו להימורים.

דייוויד עומד כעת בפני דיון של התביעה, שרוצה להחרים את נכסיו במטרה להחזיר ללקוחות את המיליונים שגנב. אבל דייוויד סירב להיכנס למכונית המשטרה במערב סאסקס, הוא חשש שיועבר למקום קשה יותר עם תנאים גרועים.

עורכת דינו סופי אוסוליבאן אמרה כי "ההחלטה שלו לא להיכנס לניידת משטרה הייתה החלטה מאוד ספציפית. "ידוע שכשאנשים מגיעים לכאן ונשארים כאן יומיים הם חוזרים למקום אחר, עם תנאים גרועים יותר" הוא חשש שהוא לא יוכל לחזור לכלא בו שהה. שם הוא היה בכלא פתוח עם תנאים טובים, ויכל לדאוג לכל סוג אוכל שרצה.

אולם השופטת אמרה: "בית המשפט הזה התמודד עם נאשמים יהודים רבים אורתודוכסים וזה לא היה בעיה לפני כן".

השופטת דחתה את הדיון עד ליום חמישי.

לפני שנה וחצי דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי דייוויד, נכלא למשך שש שנים ונפסל מלהיות דירקטור בחברה במשך 10 שנים.

דייויד, הואשם באשמת הונאת כספים על ידי "הטעיה והונאה וניצול מעמד לרעה" בבית המשפט של סאות'וורק קראון בבריטניה.

הוא בזבז 15.6 מיליון ליש"ט באתרי הימורים שונים, כאשר השיא היה - 240 אלף ליש"ט ביום אחד בלבד. בכסף שלקח מהמשקיעים הוא השתמש גם כדי לשלם את החופשות המשפחתיות שלו בחו"ל ואת שכר הלימוד של ילדיו.

מהחקירה, שנעשתה על ידי יחידת הונאה של המשטרה בלונדון, התברר כי בין השנים 2005 עד-2017, שימש פרידי כמנהל השירותים הפיננסיים של חברת HBFS, וכי הוא ניהל תכנית הונאה באמצעות חברת ניהול ההון.

הונאת עתק מאסר בפועל אוכל כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד