ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
המפלגות החרדיות על הכוונת

הרבי תקף: "ימין רגיל כבר לא מספיק, רוצים ימין למהדרין"

לפני הבחירות: בנאום שנשא במהלך מגבית במעוז השני שלו בניו יורק, תקף הרבי מסאטמר בחריפות את המפלגות החרדיות ואת המניעים בהשתתפותן בבחירות • הרבי גם התייחס לירידה במספר המתגייסים החרדים והסביר מי הוביל לכך, וגם מי לא

הרבי תקף: "ימין רגיל כבר לא מספיק, רוצים ימין למהדרין"
הרבי מסאטמר צילום: ארי ק - די וואך

רגע לפני הבחירות השלישיות, שב הרבי מסאטמר (מהרי"י) לתקוף את המפלגות החרדיות, כשהפעם הוא אף מתייחס לזיוף נתוני גיוס החרדים שנחשף לאחרונה, זאת במהלך נאום שנשא במגבית למוסדותיו שנערכה בעיירה קריית יואל מונרו בניו יורק - מעוזה השני של חסידות סאטמר.

בראשית דבריו הרחיב האדמו"ר על מעלת המקום, בהתייחסו לעיירה קריית יואל, אותה הקים האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל בשתי ידיו, ושיבח את החסידים שתורמים ממיטב כספם לטובת המוסדות המקומיים שיסד הרבי זצ"ל. כמו כן סיכם בהתפעלות את כינוס 4,000 מבנות החסידות נגד הכלים הטכנולוגיים, שהתקיים בתחילת השבוע האחרון בהאנגר צבאי ענק בשכונת וויליאמסבורג בברוקלין.

בסיום דבריו תקף האדמו"ר בחריפות את המפלגות החרדיות וגינה בין היתר את המניעים כביכול להשתתפות שלהן בבחירות.

"צריכים להודות להקב"ה", אמר האדמו"ר, "שניתנה לנו הזכות להיות תלמידיו של רבינו זיע"א, שהשאיר לנו את ספריו הק', את תורותיו ואת דרשותיו, בהם ביקש ולימד אותנו להיזהר ולהתרחק מרשעים".

"כפי שרואים, כבר בפעם השלישית שבמדינה הציונית הולכים לבחירות. בעבר נימקו המפלגות החרדיות את השתתפותן בבחירות בכך שיש להיאבק מבפנים למען הדת, אך כיום הן מכריזות שצריך לבחור בהן כי הם ה'ימין למהדרין'. הממשל הימין כיום שהוא 'כוחי ועוצם ידי' כבר לא די להן, לטענתן צריך לבחור במפלגות החרדיות, כי רק הן מסמלות את הימין למהדרין. כך זה נראה כאשר נקשרים בממשלה, בבחינת "קשורה בו ככלב". לוקחים מהם כספים ותקציבים, ואז הופכים לגוש אחד ר"ל".

"ניתן להעיד", המשיך האדמו"ר, "כי באשר לגזירות והבעיות בענייני הגיוס והחינוך ואף בעניין השבת, המפלגות האלה לא פעלו דבר כדי לבטל או לפתור אותן. חלק מן הדברים הן אף הסתירו, אם זה בעיתונים שלהן, או בכל אמצעי אחר שיש בידן".

האדמו"ר הוסיף והתייחס למסקנות ועדת נומה אודות זיוף נתוני גיוס החרדים, וטען, כי "אם מניין המגוייסים ירד, אזי הוא בגלל המאבק העיקש שניהלו הארגונים השונים של יהודים יראי השם, בהם תלמידי הגר"ש אוירבך זצ"ל, שנלחמו במסירות נפש עזה נגד הגזירה. זה הדבר היחיד שבלם והחליש את הגזירה שנועדה להכניס את כל הציבור לצבא השמד לשם מטרה עליונה להפוך אותו לגוש אחד עם פורקי עול. אפילו פורקי העול בעצמם כבר טוענים היום שהם אינם צריכים את החרדים בצבא, אך כל התכלית היא לערבב אותם, ואז לקרר אותם ולהחליש אותם ביהדותם".

את נאומו חתם האדמו"ר בדברי שבח כלפי הקהלים החדשים שהצטרפו בשנים האחרונות למאבק שמנוהל על ידי חסידות סאטמר: "ב"ה, בשנים האחרונות רואים כי נתרבה הציבור שמוסר את נפשו כדי לא להנות משולחן איזבל, ומקימים מוסדות על טהרת הקודש. זו מסירות נפש ממש ראויה להערכה והתפעלות. הם מוותרים על תקציבים גדולים במסירות נפש שאין לשער, גם כאשר הם אינם יודעים איך ימשיכו מחר. זו דרכנו, וכך לימדו אותנו".

הרבי מסאטמר בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד