י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מוביל קו תקיף נגד 'הקנאים'

הרבי מויז'ניץ הכריז: "מי שלא מצביע שלא יבוא אלי"

הרבי מויז'ניץ מוביל קו תקיף נגד החסידים שמרשים לעצמם להישאר בבית ביום הבחירות או שמצביעים למפלגות אחרות. בדברים שנשא היום בסעודה שלישית הוא הכריז כי מי שלא מצביע בגלל 'קנאות', "שלא יבוא אליי כלל, כדי שלא אבוא לידי ניסיון, אם להושיט לו יד אם לאו"

הרבי מויז'ניץ הכריז: "מי שלא מצביע שלא יבוא אלי"
הרבי מויז'ניץ בביקורו בארה"ב צילום: די וואך

האדמו"ר מויז'ניץ נשא דברים ברמקול אחרי סעודה שלישית והתייחס לבחירות ביום שני. 'בחדרי חדרים' עם דבריו המלאים של הרבי בעניין הבחירות.

"נודע לי" פתח האדמו"ר ואמר "יש כמאה חסידים מויז'ניץ שנכנס בהם רוח קנאות, לא ללכת להצביע ויש מהם שגם מסיתים לא ללכת, הלזה יקרא קנאות? זקיני ורבותי הם התנהגו בקנאות".  

"כאשר הייתי במירון ראיתי איך הם מבזים יהודי כמו הרב מאיר פרוש, האם זוהי קנאות? לבזות יהודי? לא חזרתי לעצמי עד שמחיתי ע"ז וכן בר"ה ביזו אותו זהו קנאות? קנאות זה כמו שאבותי ורבותיי התנהגו". 

"באחת המערכות היו כאלו שהלכו להצביע למפלגה אחרת נגד גדולי ישראל, אזי אמר זקני, שהוא רוצה לדעת מי בעדנו ומי נגדנו ולאחר מכן לא רצה זקני לתת להם שלום. כל אלו שרבותיהם לא אומרים בזה דעה, חייבים הם ללכת להצביע, היו כאלו שרצו לומר שדודי ממונסי היה נגד הבחירות ודודי הגיב להם בחומרה "אתה שמעת ממני דעה בזה שאתה אומר כן". 

"אני מבקש שאלו שאינם הולכים להצביע שלא יבואו אלי כלל, שלא אבוא לידי ניסיון, האם להושיט להם יד או לא, גם אני נגד הציונים ואיני מזכיר את המילים 'מדינת ישראל'. אני זוכר שכאשר הקימו את מדינתם היו כאלו שרקדו אתחלתא דגאולה, אבי ה'ישועות משה' לא סבל זאת זה מאד הפריע לו". 

לפני מעריב אמר הרבי לסובבים שגם אלו שפרנסתם כסופרי סת"ם, לא יאמרו אני רוצה שגם אלו שהם נגד הבחירות יקנו ממני ולכן לא יצביעו, הפרנסה מגיע מן השמים.

הרבי מויז'ניץ קנאים הצבעה בבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד