א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אפקט הקורונה

אחרי שהתכונן שנה וחצי: חגיגת בר המצווה בוטלה

לא מעט אנשים חווים הרבה אכזבות בשבועות האחרונים וזאת בשל נזקי נגיף הקורונה. עד עכשיו שמענו על ביטולי טיסות וחופשות, וכעת מצטרפת אכזבה מיוחדת. נער בר מצווה שתכנן לחגוג באיטליה גילה שהכל בוטל | וכך הוא הגיב

אחרי שהתכונן שנה וחצי: חגיגת בר המצווה בוטלה
נער בר מצווה. אילוסטרציה צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

רובן גולן למד במשך שנה וחצי, בציפייה ליום שיחגוג את בר המצווה שלו במילאנו שבאיטליה. בהשתתפות כ-600 קרובי משפחתו וחברים.

התכנית היתה לערוך טקס ביום שלישי האחרון בו יניח לראשונה תפילין, לאחר מכן תוכננה מסיבת בר מצווה במסעדה ישראלית כשרה מקומית, ולבסוף עליה לתורה בשבת האחרונה - פרשת תרומה.

במקום זאת, הוריו של רובן גילו ביום ראשון האחרון שהכל יבוטל וזאת בשל התפשטותו של נגיף הקורונה בצפון איטליה, אסרו הרשויות על התכנסויות גדולות. וניתנה הוראה לסגור בתי כנסת ולא לקיים מניינים לתפילה.

תוך שעות ספורות הם התקשרו לעשרות קרובי משפחה ברחבי העולם ואמרו להם לבטל את הטיסות שלהם. ביום שלישי האחרון טקס הנחת התפילין כלל את קרוביו של רובן ואף לא חברים - במקום מאות הנוכחים המתוכננים. כך דווח באתר JTA.

גם ביום חמישי בערב לא התקיימה חגיגת בר המצווה, במקום זאת, רובן ומשפחתו סעדו במסעדה הישראלית שאמורה הייתה לארח את החגיגה.

"הוא למד הכל, הוא היה מוכן, הוא חיכה שכל המשפחה תגיע ואז אמרו שזה לא קורה. בית הכנסת סגור, אתה יכול ללכת עם ההורים שלך אם אתה רוצה", שיתפה אמו של רובן, נטלי גולן. "הוא עשה אותנו מאוד גאים מכיוון שעם כל זה הוא היה בוגר מאוד. הוא לא בכה. הוא היה עצוב, אבל הוא אמר, 'זה בסדר. זה בסדר, אמא. זה יהיה בסדר.'"..

חתן בר מצווה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד