י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מחדד עמדות בישורת האחרונה

נתניהו מצהיר: ליברמן לא יהיה בממשלתי; אמירותיו אנטישמיות

במסגרת סבב הראיונות שמעניק נתניהו לכלל כלי התקשורת יממה קודם פתיחת הקלפיות, הוא התראיין לתוכנית 'אחת בצהריים' של תחנת הרדיו קול ברמה. בדבריו התייחס נתניהו לדבריו הקשים של ליברמן נגד החרדים • "האמירות של ליברמן על הציבור החרדי גבול של האנטישמיות"

נתניהו מצהיר: ליברמן לא יהיה בממשלתי; אמירותיו אנטישמיות
אביגדור ליברמן/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

לקראת פתיחת הקלפיות לבחירות 2020 | ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון ראשון לתקשורת החרדית ל'אחת בצהרים' עם רונן כץ, על 'עוצמה יהודית', הניצחון האפשרי של הימין, אביגדור ליברמן וההסתה נגד הציבור החרדי, שמירת הסטטוס קוו, תחבורה ציבורית בשבת ומהיכן הכוחות בגילו?

על הריצה של 'עוצמה יהודית' והשמועות על פרישה

"זה יהיה דבר נפלא. אשמח מאוד אם בן גביר יפרוש. חסר לנו מנדט אחד כדי לנצח. אני אומר למצביעי 'עוצמה' להצביע לליכוד או לכל מפלגה אחרת בימין. אם אפשר להביא לפרישה של בן גביר זה דבר חשוב, כי אסור לשרוף 80,000 שילכו לפח – צריך לגלות אחריות. המחנה הלאומי לא יסלח לאף אחד אם אנחנו לא נביא לכך שננצח. כל הזמן אני אומר להם: תחשבו באחריות. אני מבין את התסכול שלהם שהם לא נכללו ברשימת 'ימינה' וזה היה בניגוד לרצוני וחשבתי שכן היה צריך לשלב אותם שם. אנחנו ממש נוגעים בניצחון. תאר לך שלא ננצח בגלל כמה עשרות אלפי קולות לרשימה שבלאו הכי לא יכולה להיות בכנסת. יש לנו אפשרות למנוע הקמת ממשלת שמאל של גנץ עם ליברמן שחבר אליו עם מרץ-פרץ".

הדרישות שהציבה עוצמה יהודית לליכוד

"במילא אנחנו הולכים לפנות את חאן אל אחמר ואני מתכוון להוריד את אחוז החסימה שיהיה לך ברור. אנחנו רואים שהשמאל תמיד מתאחד ואנחנו לא עוברים את אחוז החסימה".

על האפשרות לניצחון הימין

"הליכודניקים לא הלכו להצביע משני טעמים: בגלל שאמרו להם שאני במילא הולך לנצח וזה לא נכון וגם שאין לי סיכוי לנצח וגם זה לא נכון".
הרצון של הליכוד להיות המפלגה הגדולה ביותר
"גם אם נקבל 60 מנדטים ואנחנו נוגעים בזה כרגע, אנחנו חייבים להיות המפלגה הגדולה ביותר. כי הנשיא יכול להטיל את הרכבת הממשלה בתיקו. לכן מנדט פחות לימינה לא יקרה כלום – הם יעברו את אחוז החסימה. אם יטילו עלי את הרכבת הממשלה ונקבל 60 מנדטים אני אביא לך את המנדט ה 61 ואל תשאל אותי מאיפה".

עריקה אפשרית של חברי כחול לבן לליכוד

"הסיבה שהליכוד גדל, היא שמצביעי 'כחול לבן' מבינים שגנץ עשה עסקה עם אחמד טיבי והם לא רוצים את זה והם עוברים אלינו. אני אומר לך כשם שמצביעי כחול לבן עוברים אלינו כך גם חברי כנסת שלהם יעברו אלינו".

על אביגדור ליברמן

"האמירות של ליברמן על הציבור החרדי עברו את הגבול של האנטישמיות – זה בלתי נתפס. זה רק אומר לך שליברמן לא יהיה בממשלה שלנו".

היחסים עם הציבור החרדי

"עשינו דברים גדולים יחד והדברים האילו נעשים עבור כל עם ישראל. אני שואב כוחות משורשי המורשת שלנו. מהחיבור לתורה ולתנ"ך. הייתי במערת המכפלה לפני כמה ימים וזה ריגש אותי עד עמקי נפשי. בכל שבת אני קורא את פרשת השבוע וההפטרה".

חוק הגיוס

"יהיה לזה סוף טוב מאוד שצה"ל הציע וליברמן טירפד את זה".

על תחבורה ציבורית בשבת

"הסטטוס קוו ישמר. ביחס להחלטות עירוניות החוק יוצר את זה. אני לא הייתי נכנס לזה זה רק מזיק. אני שומר על הסטטוס קוו וכל אחד רואה את זה".

רונן כץ: "אתה בלי עין הרע בחור צעיר בן 70 מאיפה הכוחות הללו?"

נתניהו: "מאשתי הנפלאה ומשפחתי שיש להם כוחות נפש עצומים. יש הרבה רגעי כאב אבל הגבורה שלהם היא מדהימה אבל אני בשליחות של אבי ז"ל שהיה היסטוריון גדול וסבי שהיה רב בישראל ואחי יוני שנפל כדי להציל את בני עמינו. רבים בעם תומכים ומבינים שאני נאבק למענם. אני שואב את הכוחות מהאמונה.

רונן כץ: נקרא מכאן לבני גנץ גם לבוא ולהתראיין.תשאל אותו על פרשת השבוע. הוא לא עומד בלחצים. הוא צריך טלפורטמטר. הטלפורמטר שלי זה התנ"ך, התורה מורשת אבותי, ההשכלה שרכשתי במהלך השנים, והאמונה העמוקה שלי שאנחנו צריכים לשמור על נצח ישראל".

קול ברמה בנימין נתניהו אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד