י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
25 שנה ל'עטרת שלמה'

תפילות בציון המייסד: ראשי הישיבה המריאו למסע היסטורי

המסע ההיסטורי והמיוחד לציונו שבלונדון נערך ביום היא"צ של מייסד וראש ישיבת טעלז, הגאון רבי אליעזר גורדון זצ"ל שכעת מציינים בעולם היהודי 110 שנים לפטירתו. הצלם יעקב נחומי מגיש גלריה מסכמת 

תפילות בציון המייסד: ראשי הישיבה המריאו למסע היסטורי
מסע עטרת שלמה ללונדון צילום: יעקב נחומי

25 שנים לישיבת 'עטרת שלמה': ביום ראשון המריאה ללונדון רכבת אווירית של משלחת מיוחדת, ראשי ישיבת 'עטרת שלמה' , ראשי הישיבות לצעירים וראשי הכוללים, למעמד תפילה לישועת הכלל והפרט, על קברו של מייסד ישיבת טעלז, הגאון רבי אליעזר גורדון זצ"ל.

המסע ההיסטורי נערך במסגרת סדרת אירועים מיוחדת לציון 25 שנים להיווסדה של 'עטרת שלמה', והוא יוצא לדרך דווקא מהציון הקדוש בלונדון, בעקבות העובדה שישיבת 'עטרת שלמה' היא ממשיכתה של ישיבת טעלז שהוקמה לפני 140 שנה, ומורשתה התורנית המיוחדת שרדה את השואה האיומה, וממשיכה להתקיים עד ימינו אנו, בהיכלי התורה של 'עטרת שלמה'.

את המסע ההיסטורי והמרגש מובילים ראשי הישיבה, צאצאיו של הגר"א גורדון, הגאון רבי בנימין סורוצקין, הגאון רבי חיים מרדכי אוזבנד, והגאון רבי שלום בער סורוצקין, יחד עם ראשי הישיבות לצעירים וראשי הכוללים שע"י ישיבת 'עטרת שלמה'.

לרגל המסע ההיסטורי יצא לאור קונטרס מיוחד 'פרקי דרבי אליעזר' שמביא מפרקי חייו ומפעליו הגדולים של הגר"א גורדון זצ"ל. לקט היסטורי מיוחד ומרגש שמתאר בזעיר אנפין את דמותו הגדולה של מי שייסד את אסכולת טעלז, ובזכות ברכתו של אותו צדיק, ממשיכה להתקיים עד ימינו אנו, בישיבת 'עטרת שלמה'.

עם נחיתת הרכבת האווירית הכבודה בלונדון, נערכה עבורם מסיבת קבלת פנים מיוחדת ע"י רבני נגידי וחשובי אנגליה היהודית בבית הרב אריה לייב לויסון בשכונת גולדרס גרין, כאשר לאחר מכן יצאו הנאספים כולם לציון שבפרברי העיר למעמד תפילה מיוחד ומרגש ברוב עם, להודות להלל ולשבח על העבר, ולבקש על העתיד.

לאחר מכן נערכה סעודת הילולא והודאה במלאת 25 שנה לישיבת 'עטרת שלמה' הסעודה נערכה בשכונת סטמפורד היל בבית הרב הגאון רבי שלום אנגלנדר ראש כולל מכנובקא בעלזא ובנו של הנגיד הרה"ח רבי אליש אנגלנדר שהשתתף אף הוא.

ציונו הקדוש של הגר"א גורדון זצ"ל ידוע כמקום המסוגל לישועות מעל דרך הטבע. במשך שנים רבות, יהודים רבים עולים לציון הקדוש ומעתירים שם בתפילה ורואים ישועות גדולות. בקרב בני המשפחה מסתובבים מפה לאוזן לא מעט סיפורי מופת מפעימים על מי שעלו לציון הקדוש בעת צרה וצוקה שפכו צקון ליבם בתפילה ובתחנונים אצל הסבא הגדול.

 

ישיבת עטרת שלמה הרב שלום בער סורוצקין טלז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד