י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חולים משוועים לעזרה

תיעודים חדשים מהקורונה באיראן: המתים נערמים ברחובות; בתי החולים מפוצצים

הקורונה מתפרצת באיראן במלוא עוזה • סגן נשיא איראן - המקורב מאוד לנשיא רוחאני, נדבק בנגיף הקורונה • מספר המתים הרשמי במדינה עלה ל-92, ו-586 נדבקו ביממה האחרונה, אולם בתיעודים שהגיעו לידי בחדרי חרדים ניתן לראות תמונה קשה בהרבה

תיעודים חדשים מהקורונה באיראן: המתים נערמים ברחובות; בתי החולים מפוצצים
התפרצות הקורונה באיראן צילום: באדיבות המצלם

סגן נשיא איראן - המקורב מאוד לנשיא רוחאני, נדבק בנגיף הקורונה. בנוסף אליו נדבקו גם סגנית הנשיא, סגן שר הבריאות, חברי פרלמנט ושגרירים. חבר פרלמנט בכיר ושגריר איראן במצרים מתו מהנגיף.

בתוך כך, מספר המתים הרשמי במדינה עלה ל-92, ו-586 נדבקו ביממה האחרונה. עם זאת, ככל הנראה מספר המתים והחולים גבוה בהרבה ממה שהשלטונות מספרים. בתיעודים שהגיעו לידי בחדרי חרדים ניתן לראות מתים שוכבים ברחובות ואף אחד לא ניגש לאסוף אותם, חולים משוועים לעזרה ובתי חולים מלאים עד אפס מקום.

אזרח איראני המתגורר בטהרן ומתנגד למשטר, סיפר ל"בחדרי חרדים" לפני מספר ימים על המצב הכלכלי הקשה ועל מצב המתים מנגיף הקורונה. לטענתו יש 1400 הרוגים לפחות, אך הרשויות מסתירות את המצב.

"אני החלטתי לא לצאת מהבית ולהישאר בבידוד, לא כי אני חולה, כי אני מפחד להידבק ברחוב. הרשויות משקרות לנו, יש כאן לפחות 1400 הרוגים". את הדברים אמר בתיעוד וידאו, אך "בחדרי חרדים" נמנע מלפרסם את הסרטון מחשש שהשלטונות יוציאו אותו להורג.

הצעיר האיראני מספר: "אני מרצה באחד ממקומות האקדמיה, ואני מדבר עם מדענים ורופאים, והם מספרים לי דברים מזעזעים. הרשויות פשוט מסתירות. לבסוף כן יצאתי מהבית, כי אי אפשר להישאר כל הזמן בבית, אני ראיתי אנשים מתים ברחובות ובתחנות רכבת, אני הפסקתי ללמד בכיתות לימוד, אני מלמד דרך האינטרנט בעיקר דרך סקייפ".

"השלטונות לא עושים כלום, כי הם לא יודעים מה לעשות, הם רק מדברים, אנחנו חוששים שהמצב רק יחמיר, אני ראיתי תיעודים שהרשויות קוברות גופות בקברי המונים ליד בניני מגורים".

בתיעוד שהבאנו בשבוע שעבר ניתן לראות אנשים מבוגרים וילדים מתמוטטים ברחובות, ברכבות ובקניונים. בתיעוד נוסף ניתן לראות כי הממשלה קוברת את המתים בקברי אחים בשכונות מגורים.

קורונה חולי קורונה איראן חסן רוחאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד