י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ראש הישיבה ייכנס לבידוד?

כאוס במיר: החוצניקים חוששים; אין בידוד; לא נוכל לחזור לישראל

נגיף הקורונה בישראל: בישיבות הגדולות בארץ, שמגיעים ללמוד בהן תלמידי ישיבות מרחבי העולם, כמו ישיבת מיר, בריסק, פוניבז, סלבודקא ועוד, המצב לא פשוט בכלל • כתב 'בחדרי חרדים' בדק בישיבת מיר, כיצד מתמודדים עם שלל ההנחיות החדשות, ונתקל בבעיות של ממש

כאוס במיר: החוצניקים חוששים; אין בידוד; לא נוכל לחזור לישראל
בחורים מישיבת מיר. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בהלת הקורונה לא פוסחת על הציבור החרדי. לאחר שפרסמנו ב'בחדרי חרדים' על בחורי הישיבה שנכנסו לבידוד לאחר שחזרו מאיטליה ועל החסיד סאטמר שנכנס לבידוד אף הוא יחד עם אשתו ובנו התינוק, מתברר שישנם מקומות בהם זה מורגש אף הרבה יותר.

המדובר, בישיבות הגדולות בארץ, שמגיעים ללמוד בהם תלמידי ישיבות מרחבי העולם, כמו ישיבת מיר, בריסק, פוניבז, סלבודקא ועוד. כתב 'בחדרי חרדים' בדק בישיבת מיר, כיצד מתמודדים עם שלל ההנחיות החדשות, ונתקל בבעיות של ממש.

כידוע, בישיבת מיר לומדים אלפי בחורים שמשפחתם וחבריהם מתגוררים במדינות שונות בחו"ל, ומטבע הדברים בתקופה זו, הדבר גורם לסוג של כאוס ומספר רב של בעיות.

כך למשל, נודע לבחדרי חרדים, כי בימים האחרונים חזרו ארצה לישיבת מיר מספר בחורים ששהו בצרפת, איטליה, גרמניה ושוויץ, כדי להשתתף בשמחות משפחתיות ושל חברים, וכעת מול ההנחיות החדשות של משרד הבריאות כי החוזרים ממדינות אלו עליהם להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 יום - הם נמצאים בבעיה משום שאין להם היכו לשהות בתקופת הבידוד.

אחד מהבחורים עמו שוחחנו, תיאר לנו את המצב המורכב. לדבריו, הוא גר בדירה יחד עם עוד בחורים מהישיבה, ואיתו בחדר ישנים עוד שלושה בחורים. משפחתו גרה בחו"ל ואין לו בני משפחה בארץ, כך שהוא לא יודע איפה הוא יעשה את הבידוד.

"הבנתי שיש עוד כמה בחורים כאלה", הוא אמר, "וכנראה שנחפש יחד דירה שנוכל לשהות בה בבידוד. בינתיים אני נמצא לבד בחדר, וחברי החדר שלי הלכו לדירות אחרות".

"אבל יש בחורים שמן הסתם אין להם כלל איפה לשהות", הוא הוסיף.

יתירה מכך, עולה סוגיות קשות אחרת בקשר לתלמידי הישיבות מחו"ל: ל'בחדרי חרדים' נודע כי עשרות בחורים שרצו לחזור הביתה לפסח והזמינו בשבועות האחרונים טיסה דרך חברה איטלקית שתעשה קונקשן באיטליה - נאלצו לבטל את הטיסה מחשש להידבקות.

נתון נוסף שמדאיג את הנהלת הישיבה, הוא הנחיות משרד הבריאות האוסרות על מי שאינו תושב הארץ ומגיע ממדינות אלו לישראל, להיכנס בחזרה לארץ ולישיבה. כיום ישנם לא מעט בחורים השוהים בתקופה זו של החגים בביתם בחו"ל, והם לא יוכלו לשוב לישיבה עד להודעה חדשה.

מידע נוסף שהגיע לידנו צריך להדאיג כל אחד ואחד מאיתנו. על פי הדיווח שקיבלנו, ישנם בישיבה כאמור כמה וכמה בחורים שחזרו מאיטליה ולא נכנסו לבידוד. חלקם תושבי הארץ וחלקם תושבי חו"ל. בחור שאיתו שוחחנו אמר לנו כי בישיבה ממש חוששים מכך, ויש בחורים שלא נכנסים לבית המדרש המרכזי בגלל זה, והולכים ללמוד בבתי כנסת מרוחקים.

בתוך כך, נודע לבחדרי חרדים, כי ראש הישיבה הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל השוהה בימים אלו בצרפת, ייאלץ להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 יום כשיחזור. אולם, מקורביו אמרו ל'בחדרי חרדים' כי ככל הנראה הוא ימשיך משם לארה"ב ולא יחזור היישר לארץ מצרפת.

ישיבת מיר קורונה בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד