י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסיר את הכפפות

בני גנץ החל במגעים להרכבת ממשלה: "לא יהיו בחירות רביעיות"

במקביל לכנס החירום שערך נתניהו ובמהלכו הביע את דאגתו מפני הקמת ממשלת שמאל - יו"ר כחול בני גנץ נשא אף הוא נאום חסר תקדים הערב במהלכו תקף בחריפות רבה את רה"מ • "אנחנו אחרי מערכת הבחירות הקשה ורווית השנאה ביותר בתולדות עמנו - אקים ממשלה חזקה"

בני גנץ החל במגעים להרכבת ממשלה: "לא יהיו בחירות רביעיות"
גנץ בנאומו הערב צילום: אלעד מלכה

במקביל לכנס החירום שערך לפני זמן קצר ראש הממשלה בנימין נתניהו: יושב ראש כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, מסר הערב (מוצאי שבת) הצהרה לתקשורת, במהלכה טען כי החל במגעים להרכבת ממשלה - תוך שתקף את ראש הממשלה וטען כי הפסיד את הבחירות.

"העם אמר את דברו בשלושה סבבי בחירות שהסתיימו בתוצאה ברורה של רוב מוחלט למפלגות שאינן תומכות בהמשך שלטונו של נתניהו", פתח גנץ את דבריו.

גנץ הוסיף, "תם עידן שלטונו של נתניהו. על בסיס הכרעת הציבור, גמלה בליבי החלטה להקים ממשלה חזקה. ממשלה יציבה, ממשלה שתרפא את ישראל מהשנאה והפילוג ותאפשר לכולנו להתקדם. אעשה כל מאמץ כדי שלא יהיו בחירות רביעיות".

"רוב העם", הוסיף יו"ר כחול לבן, "אינו רוצה את המשך שלטון נתניהו ואת זה העם יקבל. אנחנו נמצאים חמישה ימים בלבד אחרי מערכת הבחירות הקשה ורווית השנאה ביותר בתולדות עמנו ובתולדות החברה הישראלית. מערכת בחירות שריסקה את כל הנורמות המקובלות שבין אדם לחברו ובין אזרח למנהיגו". את הדברים אמר גנץ על רקע ההקלטות שנחשפו בסמוך לבחירות ועל רקע הקמפיין של הליכוד נגדו.

גנץ הוסיף לתקוף את נתניהו ואמר עוד כי, "מערכת בחירות שבה הופעלו בדרך לא חוקית ולא מוסרית רבנים מקליטים, חוקרים פרטיים מפוקפקים וחברות קש במימון עלום, כדי לנסות לשמר שלטון בכח הכסף, באיומים ובסחיטות, כל אלו לכאורה.הצלחנו להתגבר על כל אלו ולשמור על רוב שרוצה בשינוי".

עוד התחייב גנץ כי, "הפעם זה יהיה שונה. הפעם אינני מתכוון לשתוק - אנחנו לא נשתוק - ולא ניתן למסיתים ולמאיימים ברצח להמשיך ולהשתולל בהסתה חסרת מעצורים". הוא הוסיף, "אני מתכוון להקים ממשלה שתסדיר מחדש את מערכות היחסים הפנימיות בינינו, תחזיר את השפיות ותנקה את השנאה שזרע אדם אחד במשך שנים רבות. אדם החושב רק על עצמו. ובדיוק כמו שבאתי לפה כשבן אדם רק השמיץ אותי והשמיץ אותי ולמרות זאת המשכתי להגיד שכולנו אחים".

"הפלונטר הפוליטי מחייב החלטות מהירות. גם משבר הקורונה והאיום במשבר כלכלי והאתגרים הביטחוניים מחייבים את כולנו לגלות אחריות לאומית ולהקים ממשלה בהקדם״, אמר גנץ שציין כי ״לאחר קבלת המנדט מנשיא המדינה אפעל במהירות להקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי מדינת ישראל. אלו שהצביעו עבורי, ואלו שלא".

גנץ רמז כי יגייס את קולות הסיעה הערבית לגיבוש קואליציה ועקץ, "נתניהו הוא זה שגייס את חברי הכנסת הערבים לצידו ובנה עם הערבים את קואליציית פיזור הכנסת. נתניהו, הוא זה שגייס את טיבי ואיימן עודה לצידו, לקואליציית בחירת מבקר המדינה. ונתניהו הוא זה ששלח את נתן אשל לנהל משא ומתן עם חברי הכנסת הערבים של הרשימה המשותפת, לאחר הסיבוב הראשון. מסתבר שלביבי מותר להתחבר לטיבי, אבל הוא רוצה על זה בבלעדיות".

״המשבר הפוליטי הנוכחי הוא הגדול והחמור בתולדות המדינה. אני מתכוון להקים ממשלה בזמן הקרוב", הוסיף, "מפאת רגישות המגעים המתנהלים ממש בשעות אלו, אני לא אפרט כדי למנוע סיכול של הקמת ממשלה שתוציא את ישראל מהמשבר הפוליטי. אני מגלה מנהיגות אחראית אצל השותפים הפוטנציאליים ואני אופטימי בסיכויי הצלחתי בהרכבת הממשלה".

בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד