י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גלריה: מרסיי היהודית במעמד הסיום המרגש של 'דרשו' על מסכת ברכות

כאלף יהודים השתתפו במעמד מרגש במרסיי שבצרפת, וחגגו את סיום מסכת ברכות • בשבועות האחרונים הצטרפו אלפים לשיעורי וסדרי דרשו בצרפת • קִיְּמוּ וְקִבְּלוּ הַיְּהוּדִים עֲלֵיהֶם וְעַל-זַרְעָם

גלריה: מרסיי היהודית במעמד הסיום המרגש של 'דרשו' על מסכת ברכות
סיום מסכת ברכות במרסיי צילום: דרשו

ביום חמישי האחרון מרסיי היהודית כולה התרגשה ממעמד הסיום על מסכת ברכות שארגון 'דרשו', קיים במקום במיוחד עבור הקהילה המקומית. במעמד השתתפו רבני צרפת, והמוני בית ישראל שבאו לשמוח בשמחתה של תורה. הערב, יום ראשון, יתקיים מעמד סיום בבירה פריז ובפרברי העיר, ברוב עם, כאשר המעמד המרכזי ייערך בהשתתפות ראשי ישיבת מיר שליט"א אשר שוהים בצרפת בעת הזאת.

צרפת היהודית כולה עדיין נתונה תחת הרושם האדיר של מעמד סיום הש"ס של 'דרשו' שנערך בט"ו בטבת בבירה הצרפתית, ונראה כי ההתלהבות שנוצרה באותו ערב היסטורי, על מדרגות אצטדיון דום דה פריז, הבעירה אש בלבבות, ועוררה כמיהה עצומה לתורה במדינה עם הריכוז היהודי הגדול ביותר באירופה.

רבני צרפת מדווחים על מהפכה תורנית שטרם נראתה כמותה במדינה, לקביעת עיתים לתורה ובכלל ולפתיחת שיעורי דף היומי בפרט, כאשר 'דרשו' נטל על עצמו לדרבן באמצעות מילגה מיוחדת פתיחת עשרות שיעורים חדשים בדף היומי בבלי. בנוסף, בדרשו מציינים בסיפוק, כי מספר הנבחנים על הדף היומי בצרפת שילש את עצמו בחודש האחרון ב"ה. 

נכון לראש חודש אדר, 'דרשו' פתחו כ-30 שיעורים חדשים בדף היומי בפריז ובמרסיי, כאשר הבשורה פושטת כאש בשדה קוצים ועוד ועוד יהודים מצטרפים בכל יום לשיעורים החדשים, ומבקשים להחיות נפשם בדברי אלוקים חיים.

דרשו מרסיי סיום מסכת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד