י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מאחורי הקלעים

זו הסיבה שביהדות התורה לא חתמו על מכתב הנאמנות

מכתב הנאמנות שיזם השר אריה דרעי מוציא החוצה את קרבות הקרדיט הפנימיים במפלגות החרדיות בקרב על הנאמנות לנתניהו ולגוש הימין • 'בחדרי חרדים' עם הסיבה האמתית לאי חתימתם של חברי יהדות התורה

זו הסיבה שביהדות התורה לא חתמו על מכתב הנאמנות
ח"כים מיהדות התורה במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם יממה לאחר שיושב ראש ש"ס, השר אריה דרעי, יזם את מכתב הנאמנות לראש הממשלה ובו התחייבות שלא לתמוך בממשלת המיעוט שיוזם גנץ, ואף לפעול למנוע את הקמתה, לצד התחייבות כי המפלגה תשב רק תחת הנהגת בנימין נתניהו - יהדות התורה עדיין מסרבת לחתום על המכתב.

הסיבה הרשמית היאף כפי שנאמר על ידי בכירי המפלגה, משום ש"המכתב מיותר". זאת מאחר וכשבוע לפני הבחירות כבר חתמו ראשי הסיעות - ובהם גם ליצמן וגפני - על מכתב דומה ובו התחייבות כי לא ינהלו מו"מ עם בני גנץ לישיבה תחתיו בקואליציה.

אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי מאחורי הקלעים מתנהל קרב על קרדיט: ביהדות התורה מסרבים להעניק לשר אריה דרעי את תואר "מוביל גוש הימין", ומסבירים כי "זה מכתב נאמנות לדרעי ולא לנתניהו". בנוסף הם אומרים, "לא צריך לומר 'קדוש קדוש' על כל יוזמה של דרעי".

גורמים אחרים ביהדות התורה מסבירים הבוקר (שני), כי הצורה בה יהדות התורה נגררת אחרי היוזמות של אריה דרעי - פוגעת במפלגה גם בקלפי. לטענתם, "אריה דרעי מציג עצמו כמי שהקים את הגוש, וכמי שמוביל את הגוש ומייצג את עצמו כמי שחזק בגוש הימין".

"אלא שבפועל", מסביר אותו גורם, "דרעי הוא הראשון שיכול ללכת עם השמאל, אבל היא מייצב את עצמו חזק בימין וזה משתלם לו גם בקולות בקלפי, וגם לפעמים על חשבוננו", לכן הוא מסביר, "אין טעם למהר לתמוך בכל מהלך שלו בזמן שזה פוגע בנו".

נציין כי ביהדות התורה מיהרו לתת מענה לטענות שנשמעו כי יהדות התורה מסרבת לחתום על מכתב הנאמנות ושיגרו הודעה לתקשורת, שאף פורסמה הבוקר ביומונים, בו הבהירו כי לא ישבו תחת גנץ בשום אופן ואף לא יתמכו בחוק שיוזמים בכחול לבן - כאשר לטענתם מדובר ב"חוק אנטי דמוקרטי".

מנגד, בש"ס מיהרו לשגר הודעה חריגה לתקשורת, שהודיעה כי כל חברי סיעת ימינה חתמו על המכתב שיזם דרעי, וזאת כדי להבליט את העובדה כי ביהדות התורה מסרבים לחתום על המכתב בשל קרבות קרדיט.

יהדות התורה אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד