כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שליחות למען הציבור: כך השתלמו יועצי הרפואה החרדים

ביום ראשון האחרון נערך במטה חברת מדטרוניק בישראל יום עיון מיוחד ליועצי הרפואה החרדים מקבוצת 'מאיר לעולם'

שליחות למען הציבור: כך השתלמו יועצי הרפואה החרדים
כך השתלמו יועצי הרפואה החרדים צילום: באדיבות המצלם

ביום ראשון האחרון נערך במטה חברת מדטרוניק בישראל יום עיון מיוחד ליועצי הרפואה החרדים מקבוצת 'מאיר לעולם'. יום העיון נערך במטרה לחשוף את היועצים לטכנולוגיות רפואיות שונות אותן מפתחת ומייצרת מדטרוניק, הנחשבת ליצרנית הטכנולוגיה הרפואית הגדולה בעולם.

יום העיון נפתח בנאום של מנכ"ל מדטרוניק ישראל, מר ירון יצהרי, שהודה ליועצים על פועלם למען הציבור, וציין כי מדטרוניק רואה בהם קהל יעד חשוב לצורך הנגשת והכרת הבשורות הטכנולוגיות של מדטרוניק לציבור.

את החלק העיוני של היום פתחה ד"ר ליאת דויטש ממכון הגסטרו במרכז הרפואי סוראקי בתל אביב, שהרצתה על קפסולת הצילום pillcam המאפשרת אבחון מחלות מעי דלקתיות כמו קרוהן, צליאק ודימום לא ברור ממערכת העיכול.

אחריה הרצתה ד"ר ליאת אפלבאום, מנהלת המכון לאולטרה סאונד אבחנתי ופולשני הדסה עין כרם, בנושא אבלציה של גידולים. זאת באמצעות טכנולוגיית microwave שנותנת מענה לגידולים ברקמות רכות כמו כבד, כליה, ריאה, לבלב. באמצעות חדירה למרכז הגידול מבצעים חימום לרקמות ומסירים את הגידול ומונעים ניתוח פולשני יותר משמעותית.

לאחר הפסקה קצרה העביר ד"ר אייל נוף, מנהל שירות אלקטרופיזיולוגיה במרכז רפואי חיים שיבא. הרצאתו עסקה בטכנולוגיית ריוויל לינק ומוקד פוקוסאון. טכנולוגיה זו מאושרת בישראל לאבחון עלפון לא מוסבר כאשר קיים חשד למקור לבבי. התמותה בקרב חולים אלו כפולה לעומת חולים אשר חווים עלפון על רקע שונה. זו, עלולה להגיע ל10% עד 6 חודשים ועל מנת לאבחן את המקור בהקדם פיתחה חברת מדטרוניק את מקלט הא.ק.ג התת עורי.

ד"ר נוף העביר הרצאה נוספת בנושא אפשרויות טיפול בפרפור פרוזדורים. פרפור זה הינו הנושא החם ביותר בטיפול בהפרעות קצב לב כיום ומשפיע באופן יום יומי על חיי מטופלים סביב העולם. הטכנולוגיה של מדטרוניק היא היחידה אשר מאפשרת צריבה בודדת לאטימה מלאה של הפרעת הקצב מורידי הריאה.

לבסוף הרצה פרופ' מיכאל גליקסון, מומחה תוכן עולמי, על קפסולת הקיצוב של מדטרוניק, המייקרה. נאנו טכנולוגיה אשר מאפשרת קיצוב למטופלים בהם אין גישה דרך הורידים, כפי שמבצעים עם קוצבים קונבנציונליים. לאור האינטראקציה המוצלחת הרחיב הפרופ' על שיטות קיצוב חדשניות אשר נהוגות במרכזו.

יום העיון הסתיים בארוחת ערב עשירה במהלכה שוחחו היועצים עם אנשי החברה. היועצים שיבחו את החברה על היוזמה החשובה וציינו כי במהלך היום הם קיבלו כלים מקצועיים ואינפורמטיביים רבים שיסייעו להם בשליחותם למען הציבור.

יועץ רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד