י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
משבר הקורונה העולמי

חירום: טראמפ משעה הטיסות לאירופה; סגר על חנויות באיטליה

לאחר שהקורונה הוכרה רשמית כמגיפה עולמית ובשל התפשטות הנגיף בארה"ב שאף הביאה למות אזרחים: נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ החליט להשעות את כל הטיסות בין ארה"ב לאירופה למשך 30 יום • טראמפ האשים את האירופאים בהידבקות האמריקנים בנגיף • כל הפרטים

חירום: טראמפ משעה הטיסות לאירופה; סגר על חנויות באיטליה
נתב"ג ריק מאדם צילום: אבשלום ששוני

נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ הודיע הערב (רביעי, שעון ניו יורק) כי הוא משעה את כל הטיסות בין ארה"ב לאירופה למשך 30 יום. הפסקת הטיסות תחל ממחר יום שישי, כך מבקש טראמפ להילחם במגיפה העולמית.

טראמפ פרסם את ההודעה כשהוא נמצא בחדר הסגלגל, והאשים את האיחוד האירופי בכך שהוא לא פעל מספיק מהר כדי לטפל ב"ווירוס הזר", הוא אמר כי הנדבקים שאובחנו בארה"ב "נדבקו על ידי מטיילים אירופאים".

"עשינו מהלך מציל חיים עם פעולה מוקדמת לגבי סין", אמר טראמפ. "עכשיו עלינו לנקוט באותה פעולה עם אירופה". הנשיא הוסיף כי ההגבלות לא יחולו על בריטניה, וכי ארה"ב תפקח אחר המצב כדי לקבוע אם ניתן לחדש את הטיסות מוקדם עוד לפני שיחלפו 30 יום.

עוד הוסיף טראמפ שהוא גם ביקש מהגורמים המוסמכים לספק סיוע כספי לעובדים חולים, או כאלו שנמצאים בבידוד, או בטיפול רפואי בגלל נגיף הקורונה; וביקש מהקונגרס לנקוט בפעולות להארכת הסיוע.

בתוך כך, ראש ממשלת איטליה הודיע כי החנויות בכל המדינה ייסגרו, חוץ מבתי מרקחת וחנויות מזון. בנוסף כל מקומות הבילוי וכל המספרות - ייסגרו אף הם.

קורונה דונאלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד