י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
במיר חילקו את בית המדרש

שבת קורונה בחצרות ובישיבות: החסידים צפו מהחלונות

בבתי הכנסת, בחצרות ובישיבות נשמעו להוראות משרד הבריאות וקיימו את ההוראות. 'בחדרי חרדים' עם עדכונים מההתרחשויות שהיו השבת בהיכלי התורה וחצרות החסידים 

שבת קורונה בחצרות ובישיבות: החסידים צפו מהחלונות
פרחי חסידות ויז'ניץ צופים בסעודה שלישית של הרבי צילום: באדיבות המצלם

בחצרות החסידים ובהיכלי הישיבות נשמעו להוראות משרד הבריאות ולא קיימו טישים המוניים בחצרות ויז'ניץ וצאנז האדמו"רים ערכו את הטישים בביתם. 

בכל בתי הכנסת אלו שמונים יותר ממאה מתפללים התפצלו לשניים ומניינים רבים נערכו בעזרת נשים, ברוב בתי הכנסת הסירו את המגבות לטובת מגבוני נייר. 

בחצר חסידות ויז'ניץ פרחי החסידים מצאו פתרון לחזות בעבודת הקודש של האדמו"ר מויז'ניץ שניהל את התפילות והטישים עם בני המשפחה בלבד ותפסו עמדה מול ביתו לחזות ברבי עורך את סעודה שלישית.

בחצר חסידות צאנז האדמו"ר ערך את סעודה שלישית בבית המדרש בביתו והחסידים צפו דרך החלון.

הרבי מצאנז בסעודה שלישית בביתו. צילום: באדיבות המצלם

בחצר חסידות דושינסקיא שם ציינו את היארצייט של הרבי הקודם המהרי"ם דושינסקיא  הטיש נערך בשעה 21:15 ולא כמידי שנה לאחר התפילה, הטיש התחלק לקבוצות קבוצות שכל שעה נכנסים קבוצה אחרת והאדמו"ר אמר את ה'תורה' שלוש פעמים.  בסעודה שלישית ישבו רק זקני החסידות והאברכים בביהמ"ד והבחורים בגלריה.

בית המדרש של דושינסקיא במוצאי שבת. צילום: שלומי טריכטר

בישיבות פוניבז' ומיר חילקו את התפילות למניינים קטנים. בישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים סידרו את בית המדרש בצורה שונה ואישרו לשבת רק בטורים שסומנו מראש.

בישיבת פוניבז' עזבו ראשי הישיבה את בית המדרש לאחר שחלק מהבחורים לא שמרו על ההוראות והצטופפו בזמן שעברו לברכת "גוט שאבעס". 

בישיבת 'ארחות תורה' בבני ברק שמונה למעלה מ600 בחורים, סעודות שבת חולקה בין חדרי השיעורים, כשבכל חדר שיעורים יהיה פחות ממאה בחורים שיאכלו בו זמנית. התפילות והסדרים נמשכו כרגיל.

 

קורונה ישיבות חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד