י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתקפה על אוחנה

ביהמ"ש למתכונת חירום; משפט נתניהו נדחה

התנועה לאיכות השלטון פנתה בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיורה על הקפאת התקנות שתיקן השר אוחנה בנושא עיכוב דיונים בבתי המשפט. לטענתם, מדובר בשר זמני בממשלה זמנית אשר לא קיבלה מעולם את אמון הציבור

ביהמ"ש למתכונת חירום; משפט נתניהו נדחה
אמיר אוחנה ואביחי מנדלבליט צילום: תומר נוירברג, פלאש 90

שר המשפטים אוחנה הודיע על מצב חירום בבתי המשפט שיחולו ביממה הקרובה כחלק מהמאמץ למנוע את התפשטות הקורונה. על פי התוכנית, יתקיימו דיונים רק בעניינים הבאים: מעצר ושחרור בערובה, מעצר מנהלי, עתירות דחופות לבג"ץ, עבירות לפי חיקוקים הנוגעים למצב החירום המיוחד, סעדים זמניים דחופים בעניינים אזרחיים. בשל כך, משפטו של ראש הממשלה שהיה אמור להתחיל ביום שלישי הקרוב - ידחה.

התנועה לאיכות השלטון פנתה בדחיפות אל היועץ המשפטי לממשלה, בבקשה שיורה על הקפאת התקנות שתיקן השר אוחנה, המקנות לו לדבריהם, סמכויות חסרות תקדים בנושא עיכוב דיונים בבתי המשפט.

הם נימקו את דרישתם בטענה כי השר אוחנה הוא שר זמני בממשלה זמנית, אשר לא קיבל מעולם את אמון הציבור ומעולם לא אושר על ידי הכנסת.

בנוסף כותבת התנועה, כי מדובר בתקנות העומדות בסתירה לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, העשויות לעלות כדי פגיעה קשה וחוקתית בזכויות אזרח ואדם, ואשר לא הובאו לאישור הכנסת ועל כן בטלות מעיקרן.

קורונה בנימין נתניהו התנועה לאיכות השלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד