י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"כמו שלקחו לי את תפילת נעילה"

צפו: החסיד ש-22 שנה לא פספס ליז'ענסק

הוא לא פספס 22 שנה את ההילולא אצל רבי מיילך מליז'ענסק וגם באמצע השנה הוא פוקד תדיר את הציון. הכירו: רבי פנחס פאמפ מי שהחיה את זכרו של ה'בני יששכר' מדינוב, נשאר בארץ בגלל נגיף הקורונה וערך הילולא בירושלים. מקירות ליבו הוא מספר בוידאו ל'בחדרי' על השייכות ועל ההרגשה לא להיות אצל רבי מיילך • צפו 

צפו: החסיד ש-22 שנה לא פספס ליז'ענסק
הרב פנחס פאמפ בראיון אמש צילום: מתס קורמן

הרב פנחס (פינצ'ע) פאמפ, יו"ר מוסדות בני יששכר בדינוב שבפולין, שכבר טס 22 שנה ברציפות לשהות בהילולת האדמו"ר רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א בפולין, לא המריא השנה לראשונה וערך סעודת הילולא בבית מדרשו בירושלים. 

אמש ליל ההילולא לאחר הסעודה, כשלידו נרות דלוקים לזכרו של הצדיק, ישב ר' פנחס עם כתב 'בחדרי חרדים' וסיפר בצער רב על סעודת הילולא שנערכה לכבוד רבי אלימלך: "22 שנה זכיתי להיות בציון הקדוש, והשנה בעקבות המצב התגלגלו הדברים למרות שתכננתי והייתי בטוח שאני יהיה אצל רבי אלימלך, אבל מה' מצעדי גבר, הבנתי שהקב"ה מנהל את העולם יכלתי למצוא קומבינות ולנסוע אבל הקב"ה ככה מנהג את העולם וסיבב את הדברים וגם אני בתוך עם ישראל לא זכיתי והשלמתי עם זה". 

ר' פנחס המנהל בנין הכנסת אורחים רחב ידיים, המעניק לינה, אוכל ושתיה להמונים שעוברים בהכנסת אורחים דינוב בדרך לליז'ענסק, מספר ל'בחדרי חרדים' על התחושות: "אני נמצא בחוסר עמוק חסר לי מאוד מאוד ואני לא משלים עם זה, ולא רק אני מאות אלפי יהודים שמרגישים שהיום הזה הוא משהו מיוחד בשבילם ורבי אלימלך אצל הרבה יהודים זה כמו סבא, אבא ואמא שהם יכולים לפתוח את הלב ולבקש כל מה שחסר להם, אצל רבי אלימלך זה משהו שלוקח את האדם למקום אחר, אדם נכנס עם לב כאוב ומטען מלא כאב ויוצא מהציון כשהוא מרגיש מיד שחרור". 

"עד ההילולא הבאה נרגיש חוסר גודל, זה כמו שיהודי עומד באמצע נעילה ואומר יהי רצון מלפניך שומע קול בכיות ויבוא מישהו ויוריד לו את הטלית והוא לא יכול לבכות מתחת הטלית על שנה טובה, אותו דבר אנשים הרגישו כל שנה להיות אצל רבי מיילך ביום הזה זה כמו שלקחו להם את תפילת נעילה", סיכם בכאב.

ליז'ענסק רבי אלימלך מליז'ענסק פנחס פאמפ דינוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד